عصر بازار

پیش بینی قیمت طلا در سال آینده

عصر اعتبار- در حالی که قیمت جهانی طلا از ابتدای امسال تاکنون ۲۶ درصد معادل ۲۸۰ دلار در هر اونس افزایش داشته، موسسه مالی آر بی سی پیش بینی خود نسبت به قیمت طلا را ۲۰۰ دلار افزایش داده است.

پیش بینی قیمت طلا در سال آینده
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۵ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از سایت طلا، این بهترین عملکرد قیمت طلا در شش ماه نخست از سال 1980 میلادی به شمار می رود. در ابتدای سال 2016 میلادی بسیاری تحلیلگران اقتصادی و فعالان بازارهای بین المللی پیش بینی کرده بودند که قیمت طلا امسال به کمتر از 1000 دلار در هر اونس کاهش خواهد یافت.

    بر اساس این گزارش بانک سرمایه گذاری آر بی سی کانادا پیش بینی خود نسبت به قیمت جهانی طلا را افزایش داده است. این بانک هم اکنون پیش بینی کرده است که قیمت طلا در سال 2017 و 2018 میلادی به 1500 دلار برسد. این رقم پیش از این 1300 دلار پیش بینی شده بود.

    بانک آر بی سی تاکید کرد: عوامل مختلفی در افزایش احتمالی قیمت طلا در ماه های آینده موثر خواهد بود که از آن جمله می توان به افزایش ریسک های سیاسی در بریتانیا و منطقه یورو اشاره کرد، افزایش ریسک سیستمی در اقتصاد جهانی ، کاهش نرخ بهره واقعی اوراق قرضه و ادامه اجرای سیاست های انبساطی پولی از سوی بانکهای مر کزی بزرگ جهان ، اشاره کرد.

    تبعات احتمالی خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا نیز می تواند موجب ادامه روند صعودی تقاضای و قیمت جهانی طلا شود. توصیه کارشناسان اقتصادی آر بی سی به سرمایه گذاران بین المللی این است که بخش بیشتری از دارایی و سرمایه خود را به صورت طلا نگهداری کنند.

    موسسه سرمایه گذاری یو بی اس سوییس نیز در تازه ترین گزارش خود پیش بینی کرده است که قیمت هر اونس طلا تا پایان امسال به بیش از 1400 دلار خواهد رسید. بانک فرانسوی ناتیکسیس نیز اعلام کرده است که قیمت جهانی طلا طی ماه های آینده به روند صعودی خود ادامه می دهد و شکسته شدن سطح مقاومتی 1400 دلاری دور از دسترس نخواهد بود.

    موسسه مالی کردیت سوییس و بانک آمریکایی مریل لینچ نیز اعلام کردند که قیمت طلا در سال 2017 به بیش از 1500 دلار خواهد رسید. بانک هلندی ای بی ان آمرو نیز پیش بینی کرده است که قیمت طلا طی ماه های آینده به بیش از 1425 دلار خواهد رسید و پیروزی ترامپ در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا می تواند موجب منفجر شدن قیمت طلا در بازارهای جهانی شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی