عصر بازار

امروز در بازار جهانی؛

قیمت طلا ۳.۳ دلار کاهش یافت

عصر اعتبار- اظهارات مقامات فدرال رزرو ، احتمال افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا را قوت بخشید و این امر سبب کاهش ۳.۳۱ دلاری قیمت طلا در معاملات شد و هر اونس ۱۳۴۹.۰۵ دلار فروخته شد.

قیمت طلا ۳.۳ دلار کاهش یافت
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۹ مرداد ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، قیمت طلا برای نخستین بار در این هفته به علت اظهارات مقامات فدرال رزرو که احتمال بالا رفتن نرخ بهره بانکی این کشور را افزایش داد، کاهش یافت، اما همچنان در مسیر ثبت یک هفته با افزایش ملایم قرار دارد.

    هر اونس طلا در بازارهای جهانی با 3.31 دلار کاهش 1349.05 دلار فروخته شد، اما طی این هفته 0.8 درصد افزایش یافت.

    جان ویلیامز، رئیس فدرال رزرو سان فرانسیسکو روز پنج شنبه به آن دسته از همکارانش پیوست که از افزایش نرخ بهره بانکی آمریکا در ماه‌های اخیر خبر داده بودند.

    گزارش‌ها نشان داد که تعداد امریکایی هایی که فرم استفاده از مزایای بیکاری پر کرده‌اند، بیش از انتظار کاهش یافته و فعالیت های کارخانه ها نیز در ماه جاری بهبود نسبی داشته است.

    بریان لان، مدیرعامل مرکز دلالی گلدسیلور سنترال در این باره گفت: «هیچ مسیر واضحی از سوی فدرال رزرو مشخص نمی شود. همچنین دیدگاه های مختلفی از سوی مقامات فدرال رزرو وجود دارد.»

    ذخایر طلای گلدتراست، بزرگ ترین صندوق سرمایه گذاری طلا در جهان برای دومین روز کاهش یافت. ارزش دلار نیز در برابر 6 ارز اصلی حدود 0.2 درصد بالا رفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی