عصر بازار

مدیر امور شعب بانک توسعه صادرات:

افزایش تعامل با صادرکنندگان، کلید توسعه صادرات کشور است

عصر اعتبار- مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران در همایش تخصصی یکروزه ای در استان همدان گفت : افزایش تعامل با صادرکنندگان کلید توسعه صادرات کشور است.

افزایش تعامل با صادرکنندگان، کلید توسعه صادرات کشور است
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ شهريور ۱۳۹۵ - ۰۹:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، حبیب احمدی مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران در آغاز این نشست به ظرفیتهای بالقوه و بالفعل استان از جمله قرار داشتن به عنوان قطب گردشگری با بیش از 1700 اثر تاریخی، قرار داشتن در زمره 10 استان برتر کشور از نظر کشاورزی و همچنین در اختیار داشتن ظرفیت های تولیدی در بخش صنایع دستی با قابلیت صادرات اشاره کرد.

    وی افزود: تقارن این نشست در پایتخت تاریخ و تمدن ایران ، با نکوداشت سالروز تولد حکیم ابوعلی سینا از مفاخر کشور و همچنین روز ملی همدان را به فال نیک می گیریم.

    در ادامه مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات با اشاره به قرار داشتن کشور در مقطع خاص کنونی؛ کاهش اتکای بودجه به درآمدهای نفتی ، کاهش تورم، ‌ایجاد ثبات اقتصادی و افزایش صادرات غیر نفتی را به عنوان هدفهای بسیار مهم دولت در راستای مهار بیکاری و رکود و حمایت از دستیابی به رشد اقتصادی مطلوب برشمرد.

    وی تحقق این اهداف را در چارچوب اتخاذ راهبردهای مناسب درحوزه های اقتصاد مقاومتی ، حمایت از بنگاه های کوچک و متوسط ، تسهیل مقررات و رفع موانع تولید و صادرات و کاهش نرخ سود تسهیلات امکان پذیر دانست و گفت: دولت در راستای این راهبردها و برنامه ریزی بر‌ای آن گامهای مؤثری برداشته است. در بخش تبادلات مالی خارجی نیز با فضای ایجاد شده در دوران پسابرجام که باعث شده تا نقل و انتقالات مالی در سطح بین المللی کم هزینه تر ، ایمن تر و استاندارد تر از گذشته انجام شود، زمینه مناسبی برای افزایش صادرات غیرنفتی فراهم شده است.

    احمدی همچنین بیان کرد: بانک توسعه صادرات ایران به عنوان یک بانک تخصصی توسعه ای و به عنوان اگزیم بانک کشور و در چارچوب سیاستهای کلان دولت، وظیفه خطیر حمایت از صادرات غیر نفتی را بر عهده دارد و تمامی مساعی خود را بکار بسته تا این مهم را با حمایت دولت و مجلس و با استفاده از توان و دانش تخصصی نیروی کارآمد خود از طریق ارائه خدمت به تولید کنندگان و صادرکنندگان محقق سازد و به اینکه 96% صادرکنندگان کشور مشتری بانک توسعه صادرات هستند، مفتخر است.

    به گفته مدیر امور شعب و بازاریابی بانک توسعه صادرات ایران بررسی عملکرد 4 ماهه نخست سال جاری بانک نسبت به مدت مشابه سال گذشته حاکی از عملکرد مناسب در بخشهای مختلف است.

    وی ادامه داد: رشد 22 برابری گشایش اعتبارات و بروات اسنادی ، رشد 64 درصدی پرداخت تسهیلات، رشد 50 و 150 درصدی در بخش های اعتبارات اسنادی داخلی و ضمانت نامه و بالاخره رشد 5 برابری حوالجات ارزی تا پایان مردادماه امسال از جمله این موارد است.

    وی تصریح کرد: شعبه همدان نیز عملکرد مطلوبی در بخشهای مختلف ارزی و ریالی از جمله رشد بالغ بر30 درصد در بخش تسهیلات اعطایی و صدور ضمانت نامه ها داشته است.

    احمدی با اشاره به رویکرد بانک توسعه صادرات ایران در افزایش سقف اختیارات شعب اعلام کرد: هرچند در نظر گرفتن سقف محدودیتی برای ارائه خدمات به مشتریان نبوده و امکان بررسی درخواست های بالاتر از سقف در ارکان بالاتر وجود دارد ، ولی در راستای افزایش سرعت و سهولت ارائه خدمات به مشتریان ، موضوع افزایش سقف اختیارات شعب در دستورکار قرار گرفته و افزایش یافته است.

    به گفته مدیر امور شعب بانک توسعه صادرات، در همین راستا سطح اختیارات بانک در استان همدان نیز در بخشهای مختلف تسهیلاتی ،‌اعتبارات اسنادی و ... از 30 تا 150 درصد رشد داشته است.

    وی در خاتمه هدف از برگزاری این نشستهای تخصصی در استانها را تعامل دوسویه و بیشتر با صادرکنندگان محترم برشمرد و آمادگی بانک توسعه صادرات ایران را برای ارائه خدمات مورد نیاز به صادرکنندگان و فعالان اقتصادی اعلام کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی