عصر بازار

۱.۳ میلیارد دلار پول نقد توسط دو هواپیما از آمریکا به ایران منتقل شد

عصر اعتبار- وال‌استریت ژورنال از انتقال ۱.۳ میلیارد دلار پول نقد از آمریکا به ایران خبر داد.

۱.۳ میلیارد دلار پول نقد توسط دو هواپیما از آمریکا به ایران منتقل شد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۱۹ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۸:۲۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، 1.3 میلیارد دلار پول نقد طی ماه‌های ژانویه تا فوریه توسط دو هواپیما به ایران منتقل شده است.

    این گزارش وال‌استریت ژورنال مقامات آمریکایی را نسبت به این اقدام دولت اوباما نگران کرده است. پیش‌تر نیز 400 میلیون دلار وجه نقد توسط هواپیما به ایران منتقل شده بود که با 1.3 میلیارد دلار کنونی حجم این پول‌ها به 1.7 میلیارد دلار افزایش یافته است. بسیاری از منتقدان در آمریکا اعلام کردند که دولت آمریکا این پول را به عنوان باج آزاد کردن زندانیان آمریکایی توسط ایران به این کشور پرداخت کرده است،‌ اما مقامات آمریکایی اعلام کرده‌اند که از این پول به عنوان اهرم، برای آزاد کردن زندانیان آمریکایی در ایران استفاده کرده‌اند.

    نمایندگان کنگره آمریکا بارها نگرانی خود را نسبت به استفاده ایران از این پول‌ها علیه منافع این کشور و متحدان آن در خاورمیانه اعلام کرده‌اند. از جمله دیگر انتقادات وارد به این اقدام آمریکا این است که چرا دولت اوباما این پول را با هواپیما و به صورت نقدی به ایران منتقل کرده است، در حالی که این کشور مدعی است مسیر نقل و انتقالات پول بین بانک‌های ایرانی و خارجی باز شده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی