عصر بازار

وعده تازه برای پرداخت پاداش ۳هزار فرهنگی بازنشسته

عصر اعتبار- پاداش پایان خدمت ۳هزار نفر از فرهنگیان که حدود ۲سال از بازنشستگی آنان می‌گذرد به‌زودی پرداخت می‌شود و آنطور که سخنگوی دولت اعلام کرده دولت نمی‌خواهد حتی یک ساعت در پرداخت‌ها تأخیر ایجاد شود.

وعده تازه برای پرداخت پاداش ۳هزار فرهنگی بازنشسته
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۴ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از همشهری، سخنگوی دولت دیروز در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: «مقرر شده ‌است که 40هزار میلیارد تومان از طریق مکانیزم اسناد خزانه و دیگر اوراق مالی استفاده کنیم تا بتوانیم بدهی به بانک‌ها، پیمانکاران، فرهنگیان، بازنشستگان و گندم‌کاران را بپردازیم.» محمدباقر نوبخت با بیان اینکه دولت در‌ماه جاری 48هزار میلیارد تومان از مجلس مجوز گرفت که این کار انجام شود، افزود: «اگر برای دولت امکان‌پذیر باشد حتی برای یک روز و یک ساعت پرداخت این پول‌ها و مطالبات را به تأخیر نمی‌اندازد.»

    مدیرکل دفتر برنامه و بودجه وزارت آموزش و پرورش پس از اظهارات سخنگوی دولت درباره سرانجام پاداش پایان خدمت 3هزار نفر از فرهنگیان بازنشسته سال93 به همشهری اینگونه توضیح داد:‌ «دولت به پایان خدمت 3هزار نفر از بازنشستگان سال93 که هنوز پاداش خود را دریافت نکرده‌اند در ابتدای شهریور اعتبار تخصیص داده‌ است.» به گفته منصور مجاوری، وزارت آموزش و پرورش نیز فهرست اسامی 3هزار نفراز همکاران بازنشسته سال93 که هنوز پاداش خود را دریافت نکرده‌اند به اداره کل خزانه دولت ارسال کرده و به‌زودی پاداش آنان به حسابشان واریز می‌شود. وی درباره چگونگی پرداخت پاداش پایان خدمت 32هزار فرهنگی بازنشسته سال 94نیز گفت: «هماهنگی‌های لازم با سازمان مدیریت انجام شده تا از محل اعتبارات ردیف مربوطه تخصیص اعتبار کلیه بازنشستگان سال94 در اختیار وزارت آموزش و پرورش قرار گیرد.»

    پرداخت پاداش پایان خدمت فرهنگیان در چند سال اخیر همواره یکی از چالش‌های پیش روی دولت بوده که اعتراض فرهنگیان را به‌دنبال داشته است. بازنشستگان فرهنگی از تبعیض بین خود و بازنشستگان سایر دستگاه‌های دولتی انتقاد دارند. آنها می‌گویند چرا بازنشستگان دیگر دستگاه‌های دولتی بلافاصله پس از بازنشستگی پاداش پایان خدمت خود را دریافت می‌کنند ولی ما باید 2سال پس از بازنشستگی و آن هم به‌صورت قطره‌چکانی پاداش خود را دریافت کنیم. طی سال‌های 93 و 94 به‌ترتیب بیش از 25هزار و 32هزار نفر از فرهنگیان بازنشسته شده‌اند.

        6 هزار فرهنگی متقاضی بازنشستگی پیش از موعد هستند

    سیدمحمد بطحایی، معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش: حدود 6 هزار نفر متقاضی بازنشستگی پیش از موعد در آموزش و پرورش هستند. علت این موضوع این است که صندوق‌ بازنشستگی از حیث پرداخت حقوق و مزایای این افراد به‌شدت با مشکل مواجه است و وقتی دستگاهی پیش از موعد بازنشسته می‌کند، بار مالی آن به صندوق بازنشستگی منتقل می‌شود و آنها نمی‌توانند پرداخت داشته باشند. برنامه‌ای برای بازنشستگی برخی فرهنگیان در دست بررسی است. امیدوار هستیم با صندوق بازنشستگی کشوری بتوانیم روی مدلی به تفاهم برسیم تا آن دسته از همکارانی که دارای بیماری‌های سخت جسمی هستند و امکان ادامه کار برای آنها نیست، بدون پرداخت سنوات ارفاقی بتوانند بازنشسته شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی