عصر بازار

کمک ۳ میلیاردی به زندانیان استان تهران

عصر اعتبار- مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان از کمک ۳میلیارد ریالی انجمن حمایت به زندانیان و خانواده‌های آنان خبرداد و گفت: در مرداد ماه سال جاری ۱۹۲۶ خانواده به دفاتر مددکاری انجمن در زندان‌های استان تهران مراجعه کرده‌اند.

کمک ۳ میلیاردی به زندانیان استان تهران
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ شهريور ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایلنا، محسن نصیری؛ مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز از کمک 3میلیارد ریالی انجمن حمایت به زندانیان و خانواده‌های آنان خبرداد.

    وی گفت: در مرداد ماه سال جاری، 1926 خانواده به دفاتر مددکاری انجمن در زندان‌های استان تهران مراجعه کرده‌اند که از این تعداد به 937 نفر مشاوره و همچنین برای 231 نفر از مددجویان مبلغ 319 میلیون ریال مستمری واریز شده است.

    مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان افزود: به 8 مورد از خانواده‌ها کمک هزینه زندگی، تعداد 9 مورد هزینه درمان، پرداخت اجاره معوقه منزل 8 خانواده و به 36 خانواده نیز کارت اعتباری پراخت شده که جمع این اقدامات به ارزش 415 میلیون ریال کمک بصورت نقدی بوده است.

    نصیری کمک‌های غیر نقدی را در قالب اهدای بن و تأمین لوازم اولیه منزل از جمله تهیه یخچال و تلویزیون به 18 خانواده به ارزش 71 میلیون ریال عنوان کرد.

    مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز در زمینه مساعدت‌های حمایتی گفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که انجمن حمایت زندانیان با کمیته امداد دارد تعداد 216 خانواده جهت پوشش مستمر خانواده تا آزادی زندانی به کمیته امداد معرفی شده‌اند. همچنین تعداد 19 خانواده به بهزیستی، 7 نفر به بانک جهت دریافت وام، 6 نفر به مراکز درمانی و 112 مورد به سایر موسسات جهت حمایت از این خانواده‌ها معرفی شده است.

    وی در رابطه با معاضدت قضایی و مشاوره حقوقی گفت: به 20 نفر از خانواده‌ها در مرداد ماه مشاوره حقوقی و به 103 نفر معاضدت قضایی ارائه شده است.

    نصیری در خصوص توانمند سازی خانواده‌های زندانیان نیزگفت: بر اساس تفاهم نامه‌ای که انجمن حمایت زندانیان با معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری منعقد کرده در مردادماه سال جاری 56 زن سرپرست خانوار جهت آموزش به سازمان فنی و حرفه‌ای معرفی شده‌اند. همچنین برای 9 خانواده شرایط ایجاد اشتغال فراهم شده است.

    وی در زمینه کمک به زندانیان در یک ماهه گذشته نیز بیان کرد: با پرداخت مبلغ 414 میلیون ریال تعداد 18 نفر از زندانیان با اخذ رضایت از شاکیان آنها آزاد و به کانون خانواده بازگشتند. همچنین با پرداخت هزینه تعدادی از مددکاران و مشاوران در زندان‌ها و جهت رفاه حال زندانیان با کمک در بهسازی و نوسازی و تجهیز زندان مبلغ 57 میلیون ریال اقدام شد.

    نصیری تصریح کرد: همکاری با سازمان ملل در راستای کاهش آسیب‌های پر خطر از جمله ایدز با بکارگیری 72 پرسنل پزشک و مشاور در زندان های کشور و پرداخت هزینه یک میلیارد و 357 میلیون ریال اقدام دیگر انجمن در جهت ارائه خدمات به زندانیان در مردادماه سال جاری بوده است.

    وی گفت: در راستای کاهش آسیب برای خانواده‌های در معرض آسیب، انجمن با ارائه خدمات مشاوره تخصصی فردی به 92 نفر و برگزاری 10 کارگاه آموزشی گروهی بالغ بر 58 میلیون ریال هزینه شده است.

    نصیری در خصوص آموزش همسان افزود: بیش از 6 سال است که طرحی توسط انجمن در زندانهای استان تهران به عنوان طرح آموزش همسان در حال اجرا است و با آموزش و تعلیم هر مربی از خود خانواده زندانیان، با برگزاری کلاسهای آموزشی در سالن های ملاقات زندانها با هزینه ای بالغ بر 41 میلیون ریال به 2342 نفر آموزش پیشگیری از آسیب های پرخطر داده شده که تاکنون این طرح بسیار موفق بوده است.

    مدیرعامل انجمن حمایت زندانیان مرکز در پایان جمع کل کمکهای انجمن به زندانیان و خانواده های آنان را 3 میلیارد و 2 میلیون ریال عنوان کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی