عصر بازار

بهره مندی ۴۲ میلیون بیمه شده از منافع سرمایه گذاری

عصر اعتبار- مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی گفت: نقش هلدینگ گردشگری تامین اجتماعی(هگتا) در ایجاد هم افزایی در بین شرکت های مرتبط با حوزه حمل و نقل و گردشگری و هتلداری برجسته است و در جهت توسعه ملی حرکت می کند.

بهره مندی ۴۲ میلیون بیمه شده از منافع سرمایه گذاری
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۱۱ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۱۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، سیدتقی نوربخش در میزگرد همایش بین المللی سرمایه گذاری در صنعت گردشگری که با حضور عباس آخوندی، وزیر راه وشهرسازی، سیف رئیس بانک مرکزی و مسعود سلطانی فر، رئیس سازمان میراث فرهنگی و تعدادی از معاونان وزارت اقتصاد و دارایی و نمایندگان شرکت های خارجی و سرمایه گذاران برگزار شد، هدف این سازمان از ورود به عرصه سرمایه گذاری را تشریح کرد.
    وی افزود: این هلدینگ تشکیل شد که بتواند با ایجاد هم افزایی در بین شرکت های رجا، هما، آبادگران و کشتیرانی نه تنها سهم درآمد سازمان را از منبع گردشگری افزایش دهد، بلکه گام اثرگذار و متقنی را برای توسعه ملی بردارد.
    وی همچنین در پاسخ به سوال معاون توسعه و استراتژی گروه هتل های رودا (امارات) در خصوص قوانین تامین اجتماعی در استفاده از نیروهای کار خارجی گفت: هیچ گونه محدودیتی برای کارگر دارای مجوز کار و اقامت در ایران وجود ندارد و در صورت دریافت مجوز کار که اکنون در فرایندی ساده و سهل الوصول صادر می شود، می تواند از تمامی خدمات بیمه ای، درمانی و حتی مستمری بهره مند شود.
    نوربخش، در معرفی اجمالی چرایی ورود سازمان تامین اجتماعی به سرمایه گذاری و بنگاه داری گفت: علاوه بر تنوع آداب و رسوم و فرهنگ غنی ایرانی در سطح کشور و تنوع آب و هوایی و امنیت که در جذب گردشگر به یقین اثرگذار است، جمعیت ٤٢ میلیون نفری ذینفع و تحت پوشش سازمان می طلبد که به منظور افزایش سود و ارزش افزوده سرمایه ذینفعان در نسل های آینده تامین اجتماعی وارد حوزه سرمایه گذاری شود.
    وی اظهار داشت: سازمان تامین اجتماعی در حال حاضر در قالب ٩ هلدینگ به عرصه سرمایه گذاری و اقتصادی وارد شده است.
    مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی ادامه داد: تلاش ما این است که با اتخاذ تدابیر و سیاست های حمایتی به جلب اعتماد و جذب بیشتر سرمایه گذاران خارجی بپردازیم و امروز با طرح 'صد هتل صد کسب و کار' به صورت عملیاتی به این عرصه وارد می شویم.
    وی فراهم آمدن زمینه انتقال سوابق بیمه ای با کشور ترکیه را یکی از اقدامات مهم این سازمان خواند و از بسترسازی این اقدام مهم بیمه ای در کشور کره جنوبی نیز خبر داد و گفت: سازمان تامین اجتماعی با هماهنگی های به عمل آمده با وزارتخانه های مربوطه موفق شده است، گردشگران و کارگران خارجی را تحت پوشش بیمه درآورد به گونه ای که آنها بتوانند ضمن بهره مندی از بیمه حوادث ناشی از کار، از ١٦ مزیت بیمه ای دیگر برخوردار شوند.
    نوربخش با اعلام ورود گروه هتل های هما به بازار بورس گفت: ورود گروه هتل های هما به بورس در روز گذشته را می توان گام مثبتی در شفاف سازی رویکرد سازمان تامین اجتماعی در حوزه هتل داری و هتل سازی قلمداد کرد و در همین جا سازمان و مجموعه هگتا آمادگی کامل خود را برای پذیرش سرمایه گذاران و مشارکت آنها در عرصه هتل سازی در قالب طرح' ١۰۰ هتل ١۰۰ کسب و کار' اعلام می کند.
    همایش بین المللی سرمایه گذاری در صنعت گردشگری ایران با حضور نمایندگان و سرمایه گذاران ١٧ کشور اروپایی، آسیایی و آفریقایی در تهران در سالن اجلاس سران برگزار شد.
    وزرای اقتصاد و تعاون نیز در پنل های تخصصی ضمن تشریح سیاست های حمایتی ایران از سرمایه گذاران خارجی، به مسائل موجود در زمینه ورود سرمایه های خارجی به ایران پاسخ دادند.
    این همایش به صورت مشترک توسط هلدینگ گردشگری سازمان تامین اجتماعی و سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری برگزار شد، قرار است تا فردا دوشنبه - ١٢ مهرماه - با برپایی پنل های تخصصی و نشست ها ادامه داشته باشد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی