عصر بازار

نوسانات قیمت طلا و سکه در بازار + جدول

عصر اعتبار- بر اساس گزارش های رسیده طی هفته گذشته ، در اکثر موارد شاهد نوسانات جزئی قیمت طلا و سکه در بازار بودیم.

نوسانات قیمت طلا و سکه در بازار + جدول
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران هر گرم طلای 18 عیار در اوایل هفته گذشته حدود 109 هزار تومان به بازار عرضه شد.این درحالی است که از اواسط هفته به دنبال برخی شاخص های اقتصادی اعم از بالارفتن ارزش سهام و دلار در برابر سایر ارزها روند صعودی به خود گرفت .

    بررسی نرخ سکه در بازار داخلی بیانگر آن است که انواع سکه نوسانات جزئی را در بازار تجربه کرده است.

    دراین راستا محمد کشتی آرای رئیس اتحادیه طلا و جواهر در گفتگو با خبرنگار بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، با بیان اینکه در هفته گذشته انس جهانی طلا با کاهش قیمت روبرو شد، اظهار داشت: در روزهای پایانی هفته گذشته به دنبال اعلام برخی شاخص های اقتصادی مجددا قیمت جهانی طلا کمی افزایش یافت.

    وی در خصوص وضعیت طلا در بازار داخل گفت: با توجه به ایام محرم و تعطیلات اخیر، تقاضا برای طلا و سکه در بازار به شدت کاهش یافته است.

    کشتی آرای ادامه داد: طی هفته گذشته برخی انواع سکه هزار الی هزار و 500 تومانی و طلای 18 عیار 100 الی 250 تومانی نوسان  قیمت را تجربه کرده است.

    رئیس اتحادیه طلا و جواهر در خصوص عمده دلایل کاهش قیمت جهانی طلا در هفته های اخیر بیان کرد: بالا رفتن ارزش سهام و ارزش دلار در برابر سایر ارزها، افزایش عرضه طلا در بازارهای جهانی کاهش قیمت را رقم زده است.

    رکود بر بازار داخل سایه انداخته است

    همچنین محمد ولی نائب رئیس اتحادیه طلا و جواهر استان تهران در گفتگو با خبرنگار بورس، بانک و بیمه گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، گفت: با توجه به تعطیلی بازار داخلی به سبب ایام سوگواری سرور و سالار شهیدان در هفته گذشته  و به دنبال افت قیمت جهانی طلا ،رکود بر بازار  داخل حاکم است.

    وی در خصوص عمده دلایل افت قیمت جهانی طلا در هفته های اخیر بیان کرد: مشکلات اقتصادی کشورهای اروپایی و آمریکایی و نوسانات نرخ دلار منجر به افت قیمت جهانی طلا و بازار داخلی شده است.

    محمدولی تصریح کرد: انتظار داریم با اتمام تعطیلات از هفته آینده و افزایش تقاضا بازار از رکود خارج شود و به روال سابق برگردد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی