عصر بازار

ضریب بیمه در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی به یکدیگر نزدیک شود

عصر اعتبار- رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب شاخه خراسان گفت: پوشش بیمه درمانی برای بیماران مغز و نخاع کافی نیست.

ضریب بیمه در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی به یکدیگر نزدیک شود
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۰۹:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، دکتر احمد صفایی یزدی اظهار کرد: قشرهای آسیب‌پذیر جامعه ناچار هستند برای عمل‌های جراحی مغز و اعصاب و نخاع، مدت طولانی را در صف انتظار بمانند. اگر این بیماران بتوانند پوشش بیمه کاملی داشته باشند، مسلما کیفیت درمان آنان نیز بیشتر خواهد شد.
    وی افزود: درحال حاضر "بیمار آزاد" نداریم ولی این پوشش بیمه در بیمارستان‌های خصوصی با ضریب متفاوتی ارائه می‌شود که  هزینه‌ زیادی را برای بیمار در بر دارد؛ بنابراین اگر ضریب بیمه در بیمارستان‌های دولتی و خصوصی به یکدیگر نزدیک شود، توان هزینه‌ درمان بیماران نیز بسیار بیشتر خواهد شد.
    رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب شاخه خراسان با بیان اینکه در زمینه تجهیزات پزشکی و درمانی هنوز در علوم مغز و اعصاب نیازمند پیشرفت در کشور هستیم، افزود: تجهیزات درمانی ستون فقرات در کشور خیلی پیشرفته‌تر از مغز است و واردات این تجهیزات معمولا در خصوص درمان داخلی مغز صورت می‌گیرد.
    خراسان یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های جراحی مغز و اعصاب کشور
    صفایی یزدی با بیان اینکه خراسان یکی از بزرگ‌ترین قطب‌های جراحی مغز و اعصاب کشور محسوب می‌شود، گفت: در حال حاضر رشته علوم مغز و اعصاب، فارغ التحصیلان بسیاری در خراسان دارد. سالیان درازی است که جراحان اعصاب در خراسان آموزش داده می‌شوند و می‌توان گفت در تمام استان‌های کشور اساتید و متخصصان مغز و اعصاب و ستون فقرات این استان حضور دارند و خراسان از جایگاه بزرگی در این زمینه برخوردار است.
    وی ادامه داد: در حال حاضر وضعیت درمان بیماران مغز و اعصاب در خراسان به گونه‌ای است که نیازی به سفر خارج استان برای درمان ندارند.
    رئیس انجمن جراحان مغز و اعصاب شاخه خراسان با اشاره به مهم‌ترین عوامل زمینه‌ساز سکته‌های مغزی تصریح کرد: ضایعات مغزی، فشار خون، دیابت، استرس، چربی بالا و بی‌تحرکی از جمله عوامل موثر بروز سکته‌های مغزی محسوب می‌شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی