عصر بازار

مظلومی در گفت و گو با «عصر اعتبار» مطرح کرد:

نقش پررنگ بیمه رازی در تحقق اقتصاد مقاومتی

عصر اعتبار- مدیرعامل بیمه رازی با بیان اینکه باید ضریب نفوذ بیمه را در کشور افزایش داد، گفت: در تحقق اقتصاد مقاومتی بیمه رازی در کنار سایر شرکت های بیمه ای توانسته است با توجه به توان و ظرفیت بالایی که دارد، نقش پررنگی را داشته باشد.

نقش پررنگ بیمه رازی در تحقق اقتصاد مقاومتی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۵:۰۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار»، یونس مظلومی به نقش صنعت بیمه در اقتصاد پرداخت و گفت: نقش صنعت بیمه در اقتصاد در واقع مدیریت ریسک کسب وکارهایی است که با احتمالات و پیش آمدهای زیانبار مواجه هستند که با انتقال آن ریسک ها به شرکت های بیمه ای  به توسعه و گسترش دامنه فعالیت های خود ادامه می دهند.
    وی ادامه داد: در واقع بیمه به کسب وکارها و فعالیت های اقتصادی کمک می کند تا بتوانند با سهولت واطمینان خاطر به دنبال گسترش و توسعه فعالیت خود بپردازند و اگر دچار ضرر و زیانی شدند یک نهادی وجود دارد که زیان های وارده را جبران کند.
    مدیرعامل بیمه رازی با بیان اینکه صنعت بیمه دو نقش مهم در اقتصاد ایفا می کند، افزود: یکی از نقش های صنعت بیمه در اقتصاد کشور به عنوان نهادی اقتصادی و تشکیل دهنده بخشی از تولید ناخالص داخلی است و دیگری کمک به فعالان اقتصادی برای توسعه و رونق کسب و کارهایشان و یا ایجاد کسب و کارجدید است که در مجموع می توان گفت صنعت بیمه باعث رونق و شکوفایی اقتصاد کشور می شود.
    مظلومی درباره نقش بیمه رازی در تحقق اقتصا مقاومتی گفت: همه شرکت ها به موضوع اجرایی و عملیاتی شدن اقتصاد مقاومتی کمک کرده اند و بیمه رازی نیز در فعالیت های مربوط به حوزه نفت و گاز که در گذشته به شرکت های خارجی در این زمینه وابسته بودیم، در صنعت بیمه این نقش را ایفا کرده است‌.
    وی ادامه داد: در حال حاضر خوشبختانه توان و ظرفیت صنعت بیمه کشور به جایی رسیده است که در بسیاری از پروژه ها توانسته ایم ریسک را در داخل کشور و در بین شرکت های داخلی توزیع کنیم. در صورتی که موانع مربوط به تحریم ها به طور کامل برداشته شود، می توان ریسک ها را در داخل و خارج توزیع کرد.
    مدیرعامل بیمه رازی با اشاره به اینکه ضریب نفوذ بیمه در واقع سهم بیمه از تولید ناخالص داخلی است، اظهار کرد: مجموعه تولید حق بیمه در صنعت بیمه را باید در کشور افزایش داد که این امر به دو صورت انجام می گیرد؛ یکی فروش بیشتر محصولات بیمه ای به بازارهای موجود و دیگری ایجاد بازارهای جدید و محصولات جدید است.
    وی تصریح کرد: باید توجه داشت بیشترین کمکی که به افزایش ضریب نفوذ بیمه می توان کرد، ایجاد بازارهای جدید برای محصولات موجودی که در این صنعت وجود دارد، است. به طور مثال محصولاتی مانند بیمه های عمر که باید فروش بیشتری داشته باشد یا بیمه های مسئولیت که باید تمام افراد جامعه از این بیمه ها استفاده کنند. هر چند حرکت های خوب با شیب ملایم در این زمینه در حال انجام است اما ضروری است که این شیب افزایش یابد و سرعت بیشتری گیرد تا به میانگین ضریب نفوذ جهانی نزدیک شویم.
    این کارشناس بیمه علت اصلی کاهش نفوذ صنعت بیمه را کمبود تقاضا برای پوشش بیمه ای اختیاری عنوان کرد و گفت: در حال حاضر محصولاتی چون بیمه اجباری شخص ثالث، بیمه درمان گروهی که معمولا سازمان ها و ادارات برای بهبود وضعیت رفاهی کارکنان خود خریداری می کنند که آن هم به نوعی توفیق اجباری است، مورد استفاده قرار می گیرد.
    مظلومی به حضور سرمایه گذاران خارجی در صنعت بیمه پرداخت و گفت: سرمایه گذاران خارجی اصولا وقتی وارد کشور می شوند دو دسته ریسک دارند؛ یک دسته از ریسک ها که به آن به اصطلاح ریسک های سرمایه گذاری گفته می شود که پوشش اینگونه ریسک ها برعهده موسسات بیمه ای است که به عنوان موسسات یا نهادهای بیمه سرمایه گذاری بین المللی معروف هستند و ریسک سرمایه گذاری سرمایه گذاران را در کشور های دیگر انجام می دهند. دسته دوم ریسک های عملیاتی است که سرمایه گذران با آن مواجه هستند. پوشش اینگونه ریسک ها برعهده شرکت های بیمه بازرگانی است. در حال حاضر برخی سرمایه گذاران خارجی که وارد کشور شده اند، تحت پوشش بیمه رازی قرار گرفته اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی