عصر بازار

پایان بررسی پرونده خسارت ۲۰ میلیارد تومانی باغ های بیمه شده مازندران

عصر اعتبار- پرونده خسارت تمامی باغداران دارای بیمه مازندران بررسی شده و آماده پرداخت است

پایان بررسی پرونده خسارت ۲۰ میلیارد تومانی باغ های بیمه شده مازندران
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۱ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از   ایرنا، مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی مازندران گفت که سازمان مدیریت و برنامه ریزی کشور 20 میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت خسارت به باغداران دارای بیمه استان اختصاص داده است .

    حمید رضوی نیا در محمودآباد افزود : این مبلغ در نشست اخیر مجمع نمایندگان استان با رئیس سازمان برنامه و بودجه مصوب شده و به محض این که تخصیص پیدا کند ، به باغداران پرداخت می شود .

    وی با اعلام این که پرونده خسارت تمامی باغداران دارای بیمه مازندران بررسی شده و آماده پرداخت است ، گفت : ما منتظریم تا کارهای اداری مربوط به تخصیص اعتبار انجام شده و مبلغ تخصیص یابد .

    برف و سرمای اوایل آذر ماه امسال بر اساس برآوردهای کارشناسی به دستکم 30 درصد از باغهای مرکبات مازندران خسارت وارد کرد .

    بر اساس آمارهای رسمی کمتر از 10 درصد از باغ های مرکبات مازندران بیمه هستند . مساحت باغ های مرکبات استان 110 هزار هکتار برآورد شده است .

    ** بیمه ، مطمئن ترین راه برای جبران خسارت 
    مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی مازندران بیمه محصولات کشاورزی را بهترین راه برای جبران خسارت دانست و بر ضرورت نهادینه کردن فرهنگ بیمه در کشور تاکید کرد .

    وی با اشاره به بروز هر ساله حوادث و بلایای طبیعی در مازندران ، گفت : حوادث طبیعی دیگر در مازندران به شکل مترقبه اتفاق می افتد و کشاورزان باید با بیمه محصولات ، سرمایه گذاری در بخش کشاورزی را امنیت ببخشند.

    او افزود : در بخش کشاورزی تنها نهادی که می تواند کمک حال کشاورزان باشد ، صندوق بیمه کشاورزی است و برای بیمه محصولات کشاوررزی و باغی هم گزینه های مختلفی پیش روی تولید کنندگان است .

    رضوی نیا توضیح داد : به عنوان مثال باغداران برای بیمه مرکبات 6 گزینه پیش روی دارند که حداقل آن به عنوان بیمه عمومی با پرداخت یکصد هزار تومان برای هر هکتار است که در صورت بروز خسارت ، صندوق بیمه کشاورزی 2 میلیون و 800 هزار تومان خسارت پرداخت می کند.

    وی افزود : بهترین گزینه هم در این زمینه پرداخت 600 هزار تومان حق بیمه در هر هکتار است که در صورت بروز خسارت مبلغ هشت میلیون و 800 هزار تومان غرامت به باغدار پرداخت خواهد شد.

    رضوی نیا به باغداران توصیه کرد تا هنگام بیمه محصولات در دفاتر بیمه ، مراکز خدمات کشاورزی و یا شعب بانک کشاورزی ، تمامی گزینه ها را با مشورت کارگزار یا کارمند متصدی بررسی کرده و بهترین گزینه را برای بیمه انتخاب کنند تا هنگام وقوع حوادث طبیعی خسارتشان در بهترین شکل ممکن جبران شود .

    وی افزود : یکی از مشکلات در بخش بیمه کشاورزی این است که کشاورزان بیمه ارزان قیمت را انتخاب می کنند در حالی که گزینه های دیگری وجود دارد که می توانند با انتخاب آنها بسته به میزان تولید و سرمایه گذاری ، پوشش کامل بیمه ای دریافت کنند.

    ** پرداخت بیش از سه برابری خسارت نسبت به حق بیمه دریافتی 
    مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی مازندران همچنین در این مصاحبه میزان غرامت پرداختی به بخش کشاورزی استان را بیش از سه برابر حق بیمه دریافتی اعلام کرد.

    وی گفت که سال گذشته این صندوق 16 میلیارد و 800 میلیون تومان پرونده خسارت بیمه کشاورزی را نهائی و تاکنون بیش از 15 میلیارد تومان از این مبلغ را پرداخت کرده است .

    رضوی نیا با علام این که این مبلغ مربوط به خسارت وارد شده به تمامی بخش های کشاورزی در سال گذشته بود ، افزود : این در حالی است که پارسال در مجموع پنج میلیارد و 700 هزار تومان حق بیمه از کشاورزان دریافت شد.

    مدیرعامل صندوق بیمه کشاورزی مازندران کشاورزان عضو این صندوق را 37 هزار نفر اعلام کرد.
    مازندران بر اساس آمارهای رسمی بیش از 460 هزار هکتار زمین کشاورزی و 370 هزار بهره بردار در این بخش دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی