عصر بازار

۱۷ میلیارد وام خوداشتغالی به مددجویان لنده پرداخت شد

عصر اعتبار- مدیرکل کمیته امداد کهگیلویه و بویراحمد گفت: در شهرستان لنده بیش از ۴۲۰ نفر مددجو و افراد نیازمند درخواست وام اشتغال کردند که به ۱۲۶ نفر از این تعداد، ۱۷ میلیارد ریال تسهیلات پرداخت شد.

۱۷ میلیارد وام خوداشتغالی به مددجویان لنده پرداخت شد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۶:۵۵:۰۰

به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از روابط عمومی کمیته امداد فرید محبی در کارگروه اشتغال و شورای بانکی شهرستان لنده از اختصاص پنج میلیارد و 570 میلیون ریال به اشتغال مددجویان شهرستان لنده در سال جاری از محل اعتبارات سفر رئیس جمهوری خبر داد.
در سفر مرداد سال جاری رئیس جمهوری به کهگیلویه و بویراحمد بیش از 693 میلیارد ریال تسهیلات خوداشتغالی و خودکفایی از محل اعتبارات سفر ریاست جمهوری به اشتغال مددجویان و نیازمندان این استان اختصاص یافت.
وی گفت: ورود کمیته امداد به بحث اشتغال امری جدی بوده و این نهاد، در زمینه آموزش‌های فنی و حرفه‌ای، مشاوره‌های شغلی، استعداد یابی و راهنمایی مددجویان اقدام‌های مؤثری انجام داده است.
وی با بیان اینکه اجرای طرح‌های خوداشتغالی و اشتغال پایدار با ارزیابی و نظارت مستقیم، باعث تحول در حوزه خودکفایی و اشتغال خانوارهای تحت حمایت این نهاد شده، افزود: شهرستان لنده از لحاظ جمعیت زیرپوشش کمیته امداد در استان رتبه اول را دارد.
محبی با اشاره به اینکه کمیته امداد شهرستان لنده سال گذشته در جذب تسهیلات اشتغالزایی در استان رتبه اول را کسب کرد، یادآور شد: اعتبارات استان در حوزه اشتغال از محل منابع بانکی در سال گذشته 280 میلیارد ریال برای اجرای 2 هزار و 561 شغل بوده که از این مبلغ بیش از 23 میلیارد ریال در شهرستان لنده هزینه شد.
محبی تعداد افراد پشت نوبت دریافت تسهیلات اشتغال در شهرستان لنده را 271 نفر عنوان و بیان کرد: با همکاری سیستم بانکی مشکل این افراد حل و همه افراد برای دریافت تسهیلات اشتغال به بانک معرفی می شوند.
وی در بخش دیگری از سخنان خود به خدمات کمیته امداد در شهرستان لنده اشاره کرد و گفت: احداث و تعمیر 92 واحد مسکونی با اعتبار پنج میلیارد ریال، 124 مورد جهیزیه و هدیه داماد با اعتبار بیش از 360 میلیون ریال، 230 مورد وام قرض‌الحسنه با اعتبار سه میلیارد ریال و پرداخت 740 میلیون ریال برای کمک به رفع سوء تغذیه 150 کودک زیر شش از مهمترین اقدامات کمیته امداد در شهرستان لنده در سال جاری است.
کریم نژاد فرماندار لنده نیز در این جلسه از خدمات کمیته امداد در این شهرستان تقدیر کرد و گفت: نقطه عطف کمیته امداد توانمندی خانواده‌های تحت حمایت است و اقدام‌های این نهاد در شهرستان لنده مایه مباهات و امید محرومان است.
در این جلسه از بانک‌های عامل شهرستان لنده که در پرداخت تسهیلات به خانوارهای مددجو مشارکت داشتند، تجلیل شد.
شهرستان لنده با بیش از 20 هزار نفر جمعیت در 220 کیلومتری یاسوج واقع شده است.

برچسب ها
پورسعید خلیلی