عصر بازار

۶ میلیون دیگر از حقوق معاف از مالیات شد

عصر اعتبار- سقف معافیت حقوق کارکنان از مالیات تا ۵۰۰ هزار تومان دیگر افزایش یافت تا در مجموع شش میلیون تومان دیگر از دریافتی یک کارمند در طول یک سال مشمول مالیات نباشد.

۶ میلیون دیگر از حقوق معاف از مالیات شد
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، براساس ماده (84) قانون مالیات‌های مستقیم، میزان معافیت مالیات بر درآمد سالانه مشمولان مالیات حقوق از یک یا چند منبع هر ساله در قانون بودجه سنواتی مشخص می‌شود.

    براین اساس دولت در لایحه بودجه سالانه پیشنهاد معافیت سقف حقوق از مالیات را ارائه می‌کند که در نهایت با تصویب مجلس شورای اسلامی در قالب قانون بودجه برای سال مربوطه اجرایی می‌شود.

    این در حالی است که در لایحه بودجه 1396 تبصره 6 تاکید داشت که حقوق کارکنان دولت تا سقف یک میلیون و 500 هزار تومان از پرداخت مالیات معاف است که در مجموع دریافت 18 میلیون تومانی یک کارمند طی 12 ماه در سال 1396 مشمول مالیات نمی‌شد و از رقم یک میلیون و 500 هزار تومان در هر ماه بود که باید تا 10 درصد برای مشمولان مالیات کسر می‌شد.

    اما در جریان بررسی لایحه بودجه سال آینده در صحن علنی مجلس امروز  - شنبه  - نمایندگان رسما مصوب کردند که سقف معافیت 500 هزار تومان دیگر افزایش یابد، بنابراین میزان آن را از یک میلیون و 500 تومان در هر ماه که در لایحه پیشنهاد شده بود به دو میلیون تومان افزایش یافت.

    با این مصوبه و رشد 500 هزار تومانی سقف معافیت در مجموع معافیت سالانه از 18 به 24 میلیون افزایش یافته که رقمی حدود شش میلیون تومان اضافه را در بر می‌گیرد.

    با پیشنهاد دولت، حقوق کارکنان دولت در سال آینده تا 10 درصد نیز نسبت به پایه سال جاری افزایش می‌یابد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی