عصر بازار

برگزاری جام جهانی فوتبال و رشد ۱۰ درصدی بیمه مسئولیت در قطر

عصر اعتبار- پیش بینی شده که بیمه گران حدود ۱۵ درصد از میانگین سرمایه گذاری خود را به عنوان سود خالص مجددا دریافت کنند.

برگزاری جام جهانی فوتبال و رشد ۱۰ درصدی بیمه مسئولیت در قطر
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۶ ارديبهشت ۱۳۹۶ - ۱۲:۲۵:۰۰

    به‌گزارش  پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل از  صنعت بیمه ؛ ، در آخرین گزارش موسسه رتبه بندی "استاندارد اند پورز" آمده است، این رشد بیشتر به دلیل افزایش پرو‍ژه های زیرساختی به خاطر برگزاری جام جهانی 2022 فوتبال در این کشور است.

    یکی دیگر از عوامل رشد این بخش از صنعت بیمه به گفته کارشناسان اجباری شدن خرید بیمه نامه پزشکی برای شهروندانی است که ملیتی قطری دارند یا افرادی که تا سال 2018 میلادی در این کشور اقامت خواهند داشت.

    استاندارد اند پورز در ادامه می نویسد که بخش بیمه غیرعمر در قطر اکنون بسیار سودده است و پیش بینی شده که بیمه گران حدود 15 درصد از میانگین سرمایه گذاری خود را به عنوان سود خالص مجددا دریافت کنند.

    این موسسه در همین حال تاکید می کند که ورود به بازار بیمه غیرعمر قطر بسیار مشکل است و فعالان بین المللی با موانع بسیاری در این زمینه رو به رو هستند. طبق این گزارش، این بازار در محاصره 6 شرکت بیمه غیرعمر بزرگ است که حدود 80 درصد از حق بیمه خالص این بازار را در اختیار دارند.

    به باور کارشناسان، کم ریسک بودن فعالیت های اقتصادی نیز در این رشد بسیار تاثیرگذار بوده است. رشد ناخالص داخلی در قطر به مدد پروژه های در حال ساخت بسیار خوب گزارش شده است و این مسئله زمینه مساعدی برای بازیگران اقتصادی و صنعت بیمه فراهم کرده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی