عصر بازار

یک مقام مسئول وزارت کارخبر داد:

معافیت گمرکی و عوارض برای ایرانیان دارای گواهینامه شغلی مقیم خارج

عصر اعتبار- مدیرکل کاریابی‌ وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی از صدور ۱۰ هزار گواهینامه شغلی برای اتباع ایرانی مقیم خارج از کشور خبر داد و گفت:‌ این افراد علاوه بر تحت پوشش قرار گرفتن بیمه تأمین اجتماعی از عوارض گمرکی و خروج از کشور معاف می‌شوند.

معافیت گمرکی و عوارض برای ایرانیان دارای گواهینامه شغلی مقیم خارج
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۷ خرداد ۱۳۹۶ - ۱۳:۰۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصراعتبار» به نقل ازفارس, محمد اکبرنیا  با اعلام این خبر که صدور گواهینامه شغلی برای ایرانی‌های مقیم خارج از کشور آغاز شد، گفت: از طریق شرکت‌های صادرکننده خدمات فنی و مهندسی، افرادی که به خارج از کشور اعزام می‌شوند، گواهینامه شغلی دریافت خواهند کرد.

    وی افزود: یکی از مهم‌ترین مزیت‌های صدور گواهینامه شغلی برای افراد مقیم خارج از کشور، معافیت از پرداخت عوارض خروج از کشور است و بر اساس آن از معافیت‌های گمرکی نیز برخوردار خواهند شد تا ابزارآلات موردنیاز خود را با معافیت گمرکی جابجا کنند.

    مدیرکل کاریابی‌های وزارت کار تحت پوشش قرار گرفتن افراد دارای گواهینامه شغلی در صندوق تأمین اجتماعی را از دیگر مزیت‌های این طرح اعلام کرد و گفت: افرادی که گواهینامه شغلی دریافت می‌کنند از طریق اداره کل اتباع خارجی سازمان تأمین اجتماعی بیمه خواهند شد.

    اکبرنیا با بیان اینکه طرح صدور گواهینامه شغلی در کشورهایی نظیر قطر و کویت در حال انجام است، اظهار داشت: سایر ایرانیان خارج از کشور باید از طریق سامانه بانک اطلاعاتی ایرانیان شاغل خارج از کشور اقدام کنند.

    وی با اعلام این خبر که تاکنون برای 10 هزار نفر گواهینامه شغلی صادر شده است، ادامه داد: روند صدور گواهینامه‌ها از طریق سایت وزارت کار برای شاغلان مقیم خارج از کشور همچنان ادامه دارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی