عصر بازار

حسینی:

تغییر واحد پول ملی به مصوبه مجلس نیاز دارد

عصر اعتبار- یک عضو کمیسیون اقتصاذی مجلس شورای اسلامی گفت: برای تغییر واحد پول ملی مصوبه مجلس اخذ نشده و دولت برای هر اقدامی در این زمینه براساس قانون نظر مجلس را دریافت کند.

تغییر واحد پول ملی به مصوبه مجلس نیاز دارد
نسخه قابل چاپ
جمعه ۰۶ مرداد ۱۳۹۶ - ۱۰:۴۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، فاطمه حسینی درباره مصوبه دولت مبنی بر تغییر واحد پول ایران از ریال به تومان اظهار داشت: دولت ملزم است لایحه تغیر واحد پول ملی یا حذف یک صفر از واحد پول یا هر عنوان دیگری را قبل از اقدام به این کار به مجلس تقدیم کند و تاکنون چنین نشده است.

    وی افزود: این اقدام به تنهایی نمی‌تواند در تقویت ارزش پول ملی کشور و افزایش قدرت خرید مردم تاثیر گذار باشد و دولت باید از تجربیات جهانی در این زمینه استفاده نماید،و در این زمینه کمیسیون اقتصادی هم نظراتی دارد.

    نماینده تهران ادامه داد: تسهیل در مبادلات تجاری یکی از اهدافی است که دولت برای این کار اعلام کرده اما این مساله نیز با تغییر در واحد پولی و حذف تنها یک صفر میسر نمی شود. تجارب جهانی نشان داده حذف یک صفر زمانی تصمیم درستی است که نرخ تورم  پایین و تک رقمی در طول یک دوره ثبات اقتصادی را در کشور شاهد باشیم، در غیر اینصورت در مدت کوتاهی بی تاثیر خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی