عصر بازار

یک عضو کمیسیون برنامه:

سهم کلان‌شهرها از مالیات بر ارزش افزوده باید اصلاح شود

عصر اعتبار- یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه و محاسبات گفت: سهم کلان‌شهرها از مالیات بر ارزش افزوده در قانون جدید باید اصلاح شود و کمیسیون اقتصادی در این بخش باید مشکلات کلانشهرها به خصوص شهر تهران را که با کاهش چشمگیر درآمدها مواجهند، در نظر بگیرد.

سهم کلان‌شهرها از مالیات بر ارزش افزوده باید اصلاح شود
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۰۶ مهر ۱۳۹۶ - ۱۴:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا،  سیدمحمد حسینی تصریح کرد: براساس برنامه ششم توسعه، مالیات بر ارزش افزوده پس از حذف قانون تجمیع عوارض و اتکای شهرداری‌ها و دهیاری‌ها به درآمد ناشی از ارزش افزوده سهم کلانشهرها از این درآمدها کاهش پیدا کرده است. البته این اقدام برای برخی مناطق مفید واقع شد اما در برخی از مناطق شاهد مشکلاتی بودیم.

    وی افزود: ضمن تقدیر از دولت برای ارائه لایحه دائمی شدن قانون مالیات بر ارزش افزوده امیدواریم با دائمی شدن این قانون مشکلات کلانشهرها کاهش یابد. ضمن اینکه باید دقت کرد حقی از دیگر شهرها تضییع نشود. البته برخی معتقدند که این مالیات، مالیات مضاعفی است، چون در چند مقطع گرفته می‌شود که باید به این نکته توجه کرد و باید هم در حوزه‌های پیمانکاری و هم در بخش فروشگاهی اصلاحاتی روی آن صورت گیرد تا حقوق مصرف کننده نیز رعایت شود.

    نماینده تفرش در مجلس تاکید کرد: امیدواریم در جمع‌بندی نهایی، مجلس این قانون را به نحوی نهایی کند که مالیات یک بار و در آخرین حلقه ارائه خدمات اعمال شود تا رضایت مصرف کننده و ارائه دهنده خدمات توامان تامین شود و در عین حال همه کلانشهرها در کنار شهرهای کوچک از آن بهره ببرند.

     

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی