عصر بازار

نظارت سختگیرانه بانک مرکزی چین برای وام‌های اینترنتی

عصر اعتبار- بانک مرکزی چین قرار است برای فعالیت‌های تجاری آنلاین به ویژه ارایه وام‌های نقد اینترنتی به شدت نظارت داشته باشد.

نظارت سختگیرانه بانک مرکزی چین برای وام‌های اینترنتی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۰۶ آبان ۱۳۹۶ - ۱۵:۲۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، بانک مرکزی چین درتازه ترین اقدام خود بمنظور کنترل بحران افزایش سرسام آور بدهی به کنترل سفت و سخت وام های نقدی که از طریق اینترنت پیشنهاد می شوند، روی آورده است. همچنین بخش بازارهای مالی بانک مرکزی چین، مقررارت ویژه ای را برای کنترل ریسک مالی آنلاین توسعه داده است.

    البته پیش از این مقامات اقتصادی پکن در مورد رشد سریع بدهی در میان چینی ها هشدار داده بودند. در همین حال به گفته مقامات بانکی پکن، قرار است چین یکسری مقررات برای تمامی تجارت های فاینانس آنلاین وضع کند و تمامی فعالیت های تامین منابع مالی مشروط به نظارت خواهند بود.

    بر همین اساس رشد سریع شرکت های «میکرو اعتباری» در چین منجر شده تا این موسسات متهم به سوء استفاده از خلاء های قانونی برای کسب درآمد از طریق افزایش قابل توجه نرخ بهره شوند. گفته می شود عملیاتی کردن این قوانین برای کنترل شرکت ها «میکرو اعتباری» برای محدود کردن فعالیت آنلاین آنها 6 ماه زمان ببرد.

    بر پایه این گزارش، بانک مرکزی چین در اوایل سال جاری میلادی محصولات مرتبط با مدیریت دارایی را به سامانه نظارت رگولاتوری خود اضافه کرد که این محصولات شامل کنترل یکسری ریسک ها در نظام مالی می شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی