عصر بازار

معاون وزیر راه و شهرسازی در همایش ملی بیمه و توسعه:

تعرفه‌ واردات را کاهش دهید تا مردم خودرو ایمن سوار شوند

عصر اعتبار- معاون وزیر راه و شهرسازی گفت:برای کاهش ریسک حوادث رانندگی علاوه بر افرایش حق بیمه وسایل نقلیه باید ایمنی خودروها نیز افزایش یابد.

تعرفه‌ واردات را کاهش دهید تا مردم خودرو ایمن سوار شوند
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۶ - ۱۲:۰۰:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»، کشاورزیان در بیست و چهارومین همایش ملی بیمه و توسعه گفت :برای کاهش ریسک حوادث رانندگی علاوه بر افزایش حق بیمه رانندگان وسایل نقلیه باید برای داشتن خودرویی ایمن تر عوارض واردات خودرو را کاهش دهیم.

    وی  با انتقاد از کیفیت پایین خودروهای ساخت داخل گفت: انشالله وزیر اقتصاد یاری کند که تعرفه واردات خودرو کاهش یابد تا مردم‌مان بتوانند خودروهای ایمن سوار شوند و خسارت شرکت‌های بیمه کاهش یابد.

    رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده ای با اشاره به  اینکه جمعیت ایران یک درصد جمعیت کل  دنیا بوده و از حدود یک میلیارد خودرو ی پلاک شده در جهان تقریبا دو درصد در ایران است افزود :سالانه یک میلیون و دویست و پنجاه هزار نفر در حوادث جاده ای در دنیا جان خود را از دست می دهند که از این میزان سهم ایران حدود شانزده هزار نفر است .

    وی گفت: باتوجه به رشد ١١ درصدی خودرو پلاک شده در سال ٩٦  ،به سختی می توانیم تلفات جاده ای را کاهش دهیم .

    کشاورزیان افزود: پنج رکن اصلی ارتقا ایمنی شامل مدیریت ایمنی،خودرو ایمن،راه ایمن ،کاربر ایمن و امداد و نجات پس از حوادث است  که خوشبختاته در قانون جدید بیمه اجباری ارکانی از آن در نظر گرفته  شده است .

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی