عصر بازار

سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس؛

رقم بودجه وزارت نفت برای سال ۹۷ مناسب است

عصر اعتبار- عضو کمیسیون انرژی مجلس گفت: مجلس اجازه انتشار اوراق مشارکت را منتفی نمی‌کند اما ممکن است میزان آن را تعدیل و یا کم و زیاد کند.

رقم بودجه وزارت نفت برای سال ۹۷ مناسب است
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۲ آذر ۱۳۹۶ - ۱۱:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایلنا, اسدالله قره‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس درباره بودجه وزارت نفت در لایحه بودجه سال 97 اظهار داشت: در بودجه سال آینده رقم 14.5 درصد بودجه وزارت نفت تغییر نکرده و برای تامین هزینه های جاری و اداره این وزارتخانه کافی است، چنانچه قیمت نفت افزایش یابد بودجه این وزارتخانه نیز رشد می کند و در هر صورت با قیمت کنونی نفت در مقایسه با سال گذشته درصد تعیین شده مناسب است.  

    وی با تاکید بر اینکه وزارت نفت باید نسبت به انعقاد قرارداد و اجرایی شدن آی‌پی‌سی تعجیل کند، گفت: وزارت نفت برای توسعه میادین مشترک و طرح های بالادستی نفت و گاز در قالب قراردادد با E&p های خارجی و جذب سرمایه گذاری بخش خارجی اقدام کند.

    قره خانی درباره اجازه انتشار اوراق مشارکت و مالی اسلامی نیز بیان کرد: در گذشته هم اجازه انتشار اوراق ریالی و ارزی داده شده بود اما این طرح موفق نبوده است و از آن استقبال نمی شود و وزارت نفت نباید به آن دل خوش کند. در هر صورت مجلس اجازه انتشار این اوراق را منتفی نمی کند اما ممکن است میزان آن را تعدیل و یا کم و زیاد کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی