عصر بازار

رئیس کل گمرک خبر داد؛

دریافت الکترونیکی ضمانت‌نامه با همکاری ۱۱ بانک

عصر اعتبار- رئیس کل گمرک ایران از همکاری ۱۱ بانک برای صدور ضمانت‌نامه به صورت الکترونیکی خبر داد.

دریافت الکترونیکی ضمانت‌نامه با همکاری ۱۱ بانک
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۲ دی ۱۳۹۶ - ۱۱:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، فرود عسگری رییس کل گمرک جمهوری اسلامی ایران، در حاشیه نشست ستاد اقتصاد مقاومتی با اشاره به اهمیت ترانزیت خارجی و تسهیل تجارت خبر داد: گمرک ایران تصمیمات جدی در مورد ترانزیت خارجی و تسهیل تجارت  اتخاذ کرده است. تبادل الکترونیک بیمه نامه ها میان شرکتهای بیمه‌ای و گمرک، دریافت ضمانت‌نامه‌های الکترونیک میان گمرک و 11 بانک جمهوری اسلامی ایران از جمله اقدامات مهم در این زمینه است.

    عسگری از تجمیع بیمه در گمرک خبر داد و گفت: این ها باعث می‌شود،‌در ابتدا واحدهای تولیدی و بخش های ترانزیتی کشور یک بیمه تجمیع را در گمرک امانت می‌گذارند و به دفعات از این بیمه استفاده می‌کنند، این امر باعث تسهیل، تسریع و دقت و کنترل بیشتر در تجارت خارجی و تسهیل تجارت می‌شود.

    رئیس کل گمرک ایران در ادامه گفت: گمرک ایران اظهار مدارک کالا قبل از ورود را در دستور کار دارد، تقریبا 4 روز قبل از حرکت محموله به کشور، مانیفست الکترونیک در زمان بارگیری کالا وصول می‌شود. بر همین اساس تصمیم گرفته شده است، این سرویس را در خدمت همه تجار و تولیدکنندگان قرار گیرد، تا بتوانند از این سرویس استفاده کنند و تشریفات گمرکی قبل از ورود به بنادر کشور انجام شود که توقف محموله‌ها را در گمرکات نداشته باشیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی