عصر بازار

وزیر امور اقتصادی و دارایی :

فعال شدن بانک ایران و ونزوئلا با مشارکت بخش خصوصی

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی در هفتاد و چهارمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بر فعال تر شدن بانک ایران و ونزوئلا با مشارکت بخش خصوصی تاکید کرد

فعال شدن بانک ایران و ونزوئلا با مشارکت بخش خصوصی
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۱۱ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۱:۳۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از سنا ، مسعود کرباسیان در خصوص طرح اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی ایران و ایجاد صندوق کارگشایی بخش خصوصی و دولت گفت: بجای تشکیل صندوق جدید، می توان با همکاری معاونت بانک و بیمه وزارت اقتصاد و سازمان بورس و تغییر اساسنامه بانک ایران و ونزوئلا، این بانک را فعال تر کرد.

    وی همچنین با اشاره به بهبود رتبه اعتباری ایران از رتبه 6 به 5 تاکید کرد:این بهبود رتبه علاوه بر کاهش ریسک، فضای سرمایه گذاری را بهبود می بخشد.
    وزیر اقتصاد ضمن قدردانی از قوه مقننه و بویژه کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بهبود فضای کسب و کار و بهبود رتبه اعتباری ایران، ابراز امیدواری کرد با حذف قوانین مزاحم، سال آینده جهش خوبی در بهبود این رتبه داشته باشیم.
    کرباسیان همچنین از فعال شدن بخش خصوصی در زمینه فاینانس بویژه در بخشهای "بهداشت و درمان" و "راه" ابراز خرسندی کرد و خواستار رفع مشکلات احتمالی در این بخش شد.
    وزیر اقتصاد در خصوص درآمدهای حاصل از صرفه جویی در مصرف سوخت نیز گفت: در تبصره ماده 19 بودجه تقدیمی به مجلس شورای اسلامی، در زمینه صرفه جویی در مصرف انرژی تاکید شد و نفت حاصل از صرفه جویی صادر و درآمد آن صرف جایگزینی خودروهای فرسوده می شود.
    کرباسیان تاکید کرد: من به عنوان مسوول خزانه کشور اعلام می کنم برای درآمدهای مازاد حاصل از صرفه جویی سوخت، کیسه ای ندوخته ایم و تنها درآمد حاصل از فروش روزانه 2 میلیون و 600 هزار بشکه نفت به خزانه واریز می شود.
    بررسی موانع اجرای حکم ماده 12 قانون رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارائه پیشنهادات بخش خصوصی در راستای تحقق اجرای حکم قانون و نیز بررسی راهکارهای رفع چالش ها و موانع سرمایه گذاری در حوزه انرژی های تجدیدپذیر و پاک از طریق اصلاح قرارداد خرید تضمینی برق تجدیدپذیر  (PPA) با رویکرد بانک پذیر شدن پروژه ها برای تامین مالی و اجرای تعهدات دولت در تخصیص وجوه حاصل از عوارض برق موضوع ماده 5 قانون حمایت از صنعت برق کشور و بند 3 ماده 12 قانون اساسنامه "ساتبا" برای پرداخت بهای برق در قرارداد PPA از جمله دیگر موضوعات مطرح شده در هفتاد و چهارمین نشست شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی بود

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی