عصر بازار

برترین مقاصد سرمایه‌گذاری جهان در سال ۲۰۱۸

عصر اعتبار- طبق نظرسنجی موسسه "پی دبلیو سی" از ۱۲۹۳ مدیرعامل شرکت‌های بزرگ در ۸۵ کشور جهان، آمریکا جذاب‌ترین مقصد سرمایه‌گذاری شناخته شد.

برترین مقاصد سرمایه‌گذاری جهان در سال ۲۰۱۸
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۷ بهمن ۱۳۹۶ - ۱۷:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، موسسه "پی دبلیو سی" این نظرسنجی را در بازه زمانی ماه اوت تا نوامبر 2017 انجام داده است. به گفته این موسسه، با وجود نااطمینانی‌های سیاسی، سوءرفتارهای شرکت‌ها و نابودی بالقوه مشاغل به دلیل توسعه هوش مصنوعی، خوشبینی از رشد جهانی در بین مدیران شرکت‌ها، در بالاترین سطح خود قرار دارد.

    برای نخستین بار از انتشار گزارش‌های سالانه این موسسه در سال 2012، اکثریت مدیران معتقدند رشد جهانی بهبود خواهد یافت. 57 درصد مدیران معتقدند اوضاع بهتر خواهد شد و 36 درصد می‌گویند اوضاع چندان تغییر نخواهد کرد و تنها پنج درصد مدیران معتقدند اوضاع بدتر از سال گذشته خواهد شد.

    این گزارش در ادامه، آمریکا را جذاب‌ترین مقصد سرمایه‌گذاری سال 2018 از دید مدیران شرکت‌های جهان معرفی کرده است و پس از آن، چین، آلمان، انگلیس، هند، ژاپن، فرانسه، برزیل، کانادا، روسیه، استرالیا و کره جنوبی به ترتیب در رده‌های دوم تا دوازدهم قرار دارند. از خاورمیانه کشور امارات جذاب‌ترین مقصد سرمایه‌گذاری معرفی شده است، این کشور در رده پانزدهم قرار دارد. به گفته این گزارش جذابیت آمریکا برای سرمایه‌گذاری نسبت به چین، بیشتر از سال گذشته شده است.

    هم چنین از دید مدیران، قانون‌گذاری افراطی به عنوان بزرگ‌ترین خطر پیش روی رشد اقتصادی جهان معرفی شده است و تروریسم، نااطمینانی‌های سیاسی، تهدیدات سایبری، فقدان مهارت‌های کلیدی، سرعت تغییرات تکنولوژی، افزایش بار مالیاتی و پوپولیسم، در رده‌های بعدی قرار دارند.

    هم چنین 63 درصد مدیران گفته‌اند جهانی‌سازی باعث امکان اتصالات بین‌المللی می‌شود و 58 درصد نیز آن را برای تسهیل انتقال سرمایه، انسان ها، کالاها و اطلاعات مفید می دانند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی