عصر بازار

بیمه سامان موفق به دریافت جایزه ملی مدیریت منابع انسانی شد

عصر اعتبار- بیمه سامان موفق به دریافت جایزه ملی مدیریت منابع انسانی شد.

بیمه سامان موفق به دریافت جایزه ملی مدیریت منابع انسانی شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۴ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» ، برای نخستین بار در صنعت بیمه کشور، جایزه ملی مدیریت منابع انسانی به بیمه سامان تعلق گرفت. بیمه سامان در اولین کنفرانس مدیریت منابع انسانی از بین 157 شرکت دولتی و خصوصی موفق به دریافت جایزه استاندارد 34000 مدیریت منابع انسانی شد.

    هادی رهبری مدیر توسعه سرمایه‌های انسانی با اعلام این خبر اظهار داشت برای دریافت نخستین جایزه مدیریت منابع انسانی 157 شرکت از سازمان‌های دولتی و خصوصی و صنایع مختلف شرکت کردند و از این تعداد 21 شرکت پس از گذراندن مراحل ارزیابی برای دریافت این جایزه برگزیده شدند و بیمه سامان به عنوان تنها شرکت بیمه‌ای موفق به دریافت این جایزه ارزشمند شد.
    مدیر توسعه سرمایه انسانی شرکت بیمه سامان با تشریح اهداف جایزه ملی مدیریت منابع انسانی تصریح کرد: از آنجا که نمی توان همه فرآیندهای منابع انسانی را در زمان کوتاه مستقر کرد، استاندارد 34000 به صورت تدریجی و مرحله‌ای طراحی شده است. هر مرحله تکاملی یک تغییر منحصر بفرد را در فرهنگ سازمانی می طلبد تا بتوان زمینه مناسب را برای جذب، حفظ و توسعه منابع انسانی فراهم کرد. یکی از ویژگی‌های جالب استاندارد 34000 آنست که به‌ عنوان یک سیستم یکپارچه در راستای اهداف و استراتژی‌ها و نیازهای سازمانی، بلوغ ایجاد می‌کند.
    وی در ادامه گفت: براساس استاندارد34000 می توان وضعیت موجود مدیریت منابع انسانی در شرکت را بررسی و پروژه‌ها و اقدامات بهبود و توسعه آنها را فراهم کرد و یک فرهنگ تعالی و کمال را در سازمان ایجاد نمود. در همین راستا واحد منابع انسانی بیمه سامان با طراحی برنامه توسعه فردی همکاران و برنامه ریزی جهت ارتقا دانش و بهبود عملکرد جهت ارتقا و حرکت در مسیر پیشرفت شغلی و بهبود فرآیند منابع انسانی موفق یه دریافت جایزه استاندارد 34000 شد.

    هادی رهبری با اشاره به ارزیابی منابع انسانی بیمه سامان و با نگاه به فلسفه ایجاد مدل 34000 توسط دانشگاه تهران یادآور شد: مدل زیر بنایی استاندارد 34000 در سال 2001 برای  اولین بار در شرکت‌های بزرگ و بویژه شرکت‌های دانش محور به کار گرفته شد و تاکنون در شرکت‌های بسیاری اجرا شده است. ارزیابی این فرایند توسط دانشگاه تهران انجام گردید و ارزیابی اظهارنامه‌های متقاضیان و استخراج نقاط قوت، زمینه‌های قابل بهبود، امتیاز و انجام بازدید از محل ، بررسی صحت و سقم ادعاهای متقاضیان اتفاق نظر در خصوص وضعیت ارزیابی اظهارنامه‌ها ازجمله شاخص های استاندارد بوده که مورد بررسی قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی