عصر بازار

جهانگیری:

بخشی از اتفاقات اخیر بازار ارز، سیاسی است

عصر اعتبار- معاون اول رئیس جمهور با تاکید بر اینکه ریشه مسائل ارزی کشور صرفا اقتصادی نیست، گفت: بخشی از اتفاقات اخیر بازار ارز، سیاسی است نه به این معنا که کسی بیاید و در بازار ارز دخالت کند، بلکه به این معنا که مردم را نسبت به آینده کشور نگران کنند و مردم احساس کنند که اگر در داخل خانه خود ارز نگهداری کنند مطمئن‌تر است.

بخشی از اتفاقات اخیر بازار ارز، سیاسی است
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۳ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۸:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، اسحاق جهانگیری امروز در چهارمین اجلاس شورای عالی استان‌ها که در مجلس قدیم برگزار شد، با اشاره به وضعیت بازار ارز طی روزهای اخیر با طرح این پرسش که آیا واقعا ریشه همه مسائل ارزی کشور اقتصادی است؟ اظهار کرد: در سال 96 بیش از 90 میلیارد دلار صادرات نفتی و غیرنفتی انجام شده است. همچنین کل نیاز کشور برای واردات کالا طی این سال با وجود آنکه نسبت به قبل رشد داشته است، حدود 54 میلیارد دلار بوده، نیاز بخش خدمات اعم از دانشجوان و مسافران نیز چیزی حدود 25 الی 30 میلیارد دلار بوده است و در مجموع ما مازادی بالغ بر حدود 20 میلیارد دلار ارز سالانه داریم و کشوری که مازاد ارزی دارد نباید در شرایط سخت ارزی قرار بگیرد.

    جهانگیری تاکید کرد: من بخشی از اتفاقات اخیر بازار ارز را حتما سیاسی می‌دانم؛ سیاسی نه به این معنا که کسی بیاید در داخل مداخله کند و نرخ ارز را بالا ببرد بلکه به این معنا که مردم را نسبت به آینده کشور نگران کنند و مردم احساس کنند که اگر ارزی خریدند و در خانه نگهداشتند اطمینان بخش‌تر است یا اینکه عده‌ای فکر کنند اگر ارزی که در اختیار دارند را در خارج از کشور تبدیل به یک ساختمان کردند با وجود آنکه برای رفت و آمد به آن کشور باید اجازه بگیرند، برای آنها اطمینان بخش‌تر است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی