عصر بازار

تعیین شرکت بیمه توسط مشتریان خودروهای صفر، بزودی

عصر اعتبار- معاون فنی بیمه ایران از تلاش برای راه اندازی گزینه انتخاب مشتری در سامانه جامع تجمیع و تخصیص اطلاعات خودرویی (کاویس) خبر داد تا مشتری بتواند خودروی خود را نزد شرکت دلخواه بیمه کند.

تعیین شرکت بیمه توسط مشتریان خودروهای صفر، بزودی
نسخه قابل چاپ
جمعه ۳۱ فروردين ۱۳۹۷ - ۱۰:۳۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، محمد زاهدنیا درباره تاثیر راه اندازی سامانه کاویس بر شرکت های بیمه گفت: با راه اندازی این سامانه رقابت ناسالم و کاذب از بین می رود.

    سامانه کاویس که توسط مدیریت فناوری اطلاعات بیمه ایران طراحی شده، می تواند اطلاعات خودروهای صفرکیلومتر شرکت های مختلف خودروساز را تجمیع کند و طی دستورالعمل مصوب سندیکای بیمه گران به شرکت های بیمه گر تخصیص دهد تا فرآیند صدور بیمه نامه شخص ثالث آنها را انجام دهند.

    زاهدنیا توضیح داد که صدور بیمه نامه ثالث برای خودروهای صفر کیلومتر و ایفای تعهدات مشکلاتی را ایجاد کرده بود؛ به عنوان نمونه امکان داشت شرکتی ناتوان در ارائه خدمات به مشتریان، سهم بزرگی از پرتفوی این بیمه نامه ها را در اختیار داشته باشد.

    وی ادامه داد: سامانه کاویس طبق سهم پرتفوی شرکت ها و همچنین توافق انجام شده در سندیکای بیمه گران، خودروهای صفر کیلومتر را برای بیمه شدن به شرکت ها معرفی می کند.

    معاون فنی بیمه ایران ادامه داد: با این حال روش درست آن است که انتخاب شرکت بیمه گر خودروی صفر کیلومتر را برعهده مشتری بگذاریم و بدنبال آن هستیم تا گزینه انتخاب مشتری نیز در سامانه قرار داده شود تا وی در زمان خرید خودرو، شرکت بیمه گر خودرویش را نیز انتخاب کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی