عصر بازار

رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اعلام کرد:

رسیدگی به وضعیت بدهی‌های واحدهای تولیدی تا پایان خرداد

عصر اعتبار- رییس کمیسیون اقتصادی مجلس اظهار امیدواری کرد که تا پایان خرداد ماه خبرهای خوبی به تولیدکنندگان در رابطه با بدهی‌های سررسید شده ارائه شود.

رسیدگی به وضعیت بدهی‌های واحدهای تولیدی تا پایان خرداد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار»به نقل از خانه ملت، محمدرضا پورابراهیمی داورانی درباره نشست  صبح کمیسیون اقتصادی با مسعود کرباسیان وزیر اقتصاد گفت: در قانون بودجه سال 97 در فصل حمایت از واحدهای تولیدی برای رفع مسائل بانکی تعریف شده که بر این اساس باید بدهی‌های واحدهای تولیدی ساماندهی شود.

    وی افزود: در بند (و) تبصره 16 قانون بودجه سال 97 شفافیت کافی برای ساماندهی نحوه تسویه بدهی‌های واحدهای تولیدی وجود نداشت که این موضوع باعث شد در کمیسیون اقتصادی مجلس با حضور وزیر اقتصاد و مدیران سازمان برنامه و بودجه و بانک مرکزی مسائل بررسی شود تا اصلاحات قانونی صورت گیرد.

    پورابراهیمی تصریح کرد: کمیته‌ای متشکل از اعضای کمیسیون اقتصادی، نماینده وزیر اقتصاد، نماینده رئیس بانک مرکزی و نمایندگان سازمان برنامه و بودجه و اتاق بازرگانی تشکیل خواهد شد تا نسبت به رفع ابهامات بند (و) تبصره 16 قانون بودجه سال 97 اقدامات لازم را انجام دهند.

    نماینده مردم کرمان و راور در مجلس شورای اسلامی افزود: گزارش کمیته مذکور تا دو هفته آینده در کمیسیون اقتصادی با مدنظر قرار دادن شرایط نظام بانکی بررسی می‌شود تا نحوه تسویه مطالبات واحدهای تولیدی بر اساس قراردادها شفاف شود که در نهایت این موضوع در صحن علنی مجلس مورد بازنگری قرار گیرد.

    رییس کمیسیون اقتصادی مجلس با اشاره به همکاری های خوب وزارت اقتصاد و کمیسیون اقتصادی مجلس یادآور شد: امیدوارم تا پایان خرداد ماه خبرهای خوبی به تولیدکنندگان در رابطه با بدهی‌های سررسید شده ارائه شود البته جامعه هدف این موضوع تولیدکنندگان هستند که با شرایط خاص روبرو شده‌اند، نکته دیگر اینکه باید به مشتریان خوش حساب بانکی که در شرایط سخت به تعهدات خود عمل کرده‌اند مشوق‌های لازم ارائه شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی