عصر بازار

چه کسی جوابگوی حذف بیمه ۱۵۰ هزار قالیباف است؟

عصر اعتبار- مدیرعامل اتحادیه سراسری تولید کنندگان فرش دستباف با اشاره به اینکه چه کسی جوابگوی حذف بیمه تامین اجتماعی ۱۵۰هزار قالیباف است گفت: تأمین اجتماعی و نهاد معرفی کننده در مقابل بیمه قالیبافان حذف شده مسئولند و باید مبالغ پرداختی را پرداخت کنند.

چه کسی جوابگوی حذف بیمه ۱۵۰ هزار قالیباف است؟
نسخه قابل چاپ
جمعه ۲۱ ارديبهشت ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تسنیم، درباره کاهش تعداد قالیبافان بیمه شده گفت: با حمایت نمایندگان مجلس و تصویب و  اجرایی شدن قانون بیمه تامین اجتماعی قالیبافان در سال 88 ، قالیبافانی  که گواهی آموزش  فنی  و حرفه ای  قالیبافی داشته و از ادارات صنعت  ،  معدن  و  تجارت معرفی نامه داشته باشند می توانستند از مزایای بیمه تامین اجتماعی برخوردار شوند که با طی این فرآیند حدود 470 هزار نفر معرفی و مشمول بیمه قالیبافان شدند.

    وی ادامه داد: از سال 94 به بعد با توجه به پایش و  بازرسی هایی که سازمان تأمین  اجتماعی به  علل مختلف از جمله  عدم تامین اعتبار  انجام داد این تعداد به حدود 320 هزار نفر تا سال 96 کاهش یافت. یعنی در واقع 150  هزار نفر بعد از اینکه حداقل 6 سال  بیمه پرداخت  کردند از  شمول بیمه خارج  شدند و افراد جدید و واجد  شرایط هم جایگزین  نشدند.

    بهرامی گفت: حالا چند  سوال مطرح است، اولاً اگر این افراد قالیباف واقعی نبودند چطور هم گواهی فنی و حرفه ای گرفتند و هم کارت قالیبافی و هم ادارات صنعت ، معدن و تجارت آنها را تائید و معرفی نمودند؟ دوماً؛ اگر این مراجع قانونی و قابل استناد هستند چطور  به بهانه واهی این حق کشی انجام شد؟ سوماً، تکلیف مبالغ پرداخت  شده  طی 6 سال بابت هزینه آموزشی و اخذ گواهی هزینه کارت عضویت از سوی این 150 هزار نفر که بالغ  بر میلیاردها  تومان  می شود، چیست و چه کسانی پاسخگو هستند؟ و چهارماً، هزینه پرداخت شده بابت حق بیمه این 150 هزار نفر که بالغ بر صدها میلیارد تومان می شود و به حساب سازمان تأمین اجتماعی ریخته واریز شده و در قبال آن خدمتی ارائه نشده، چه می شود؟                        

    مدیرعامل اتحادیه سراسری شرکت های تعاونی تولید کنندگان فرش دستباف اظهار داشت: اگر به ناحق افراد فاقد صلاحیت معرفی و بهره مند شده اند می بایستی نهاد معرفی کننده و ناظر جوابگو باشند وگرنه سازمان تأمین اجتماعی نباید به این شیوه حق 150 هزار خانوار را نادیده بگیرد و با آینده و امنیت اجتماعی این شرافتمندان که عده زیادی از آنها از اقشار کم درآمد جامعه هستند بازی کند.

    وی بیان کرد: سازمان تأمین اجتماعی و نهاد معرفی کننده در مقابل 150 هزار نفر قالیباف حذف شده مسئول هستند و باید مبالغ پرداختی را با خسارت وارده پرداخت نمایند چرا که این افراد برابر مفاد قانون، مدارک مثبته را تحویل داده اند و سالها هزینه کرده اند و سن آنها طی شده و عده ای زیادی از آنها پا به سن گذاشته است و نمی توانند از بیمه دیگری استفاده کنند ، از همه مسئولان امر انتظار داریم به داد این صنعتگران بی ادعا و بی پشتیبان برسند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی