عصر بازار

نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران:

راه‌اندازی بازار ثانویه؛گامی مثبت

برای تعیین نرخ ارز باید صبر کرد

عصر اعتبار- نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق بازرگانی تهران با استقبال از راه اندازی ثانویه ارز از روز گذشته گفت: با این حال هنوز برای تعیین قیمت ارز در این بازار باید صبر کرد.

راه‌اندازی بازار ثانویه؛گامی مثبت
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۰ تير ۱۳۹۷ - ۱۳:۳۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایبنا، سیدحسین سلیمی درباره راه اندازی بازار ثانویه گفت: روز گذشته تنها یک معامله با درهم امارات در بازار ثانویه ارز انجام شد و در حال حاضر نمی توان براساس یک معامله درباره نرخ ارز در این بازار اظهار نظر کرد.

    وی تصریح کرد: دستکم باید 10 معامله با ارزهای مختلف در این بازار توسط صادرکنندگان و واردکنندگان انجام شود تا بتوان به قیمتی برای نرخ ارز در آن دست یافت. عضو هیات مدیره بانک خاورمیانه گفت: راه اندازی بازار ثانویه ارزی از سوی بانک مرکزی اقدام درستی بود زیرا در شرایط موجود خریدار و فروشنده ارز می توانند در آن داد و ستد کنند.

    نایب رییس کمیسیون بازار پول و سرمایه اتاق تهران اظهارداشت: راه اندازی بازار ثانویه قطعا به از بین رفتن حباب در نرخ ارز کمک می کند؛ با این حال بخش خصوصی معتقد بود که بازار ثانویه باید در بورس باشد و صادرکننده به عنوان فروشنده و واردکننده به عنوان خریدار در بورس به قیمت توافقی برای ارز دست پیدا کنند.

    سلیمی درباره قیمت 7 هزار و 523 تومانی درهم معامله شده در روز گذشته در بازار ثانویه نیز اظهارداشت: به دلیل آنکه تنها یک معامله با این ارز در بازار ثانویه انجام شده نمی توان درباره نرخ ارز صحبت کرد زیرا رقابتی برای آن انجام نشده و برای تعیین قیمت همچنان باید صبر کرد.

    وی ادامه داد: راه اندازی بازار ثانویه ارزی اقدام درستی بود زیرا روش قبلی که دولت در پی اجرای آن بود، با مخالفت بخش خصوصی روبرو بود؛ صادرکنندگان با نرخ 4 هزار و 200 تومانی ارز خود را وارد بازار نمی کردند و از طرف دیگر واردکنندگان نیاز به ارز برای تامین مواد اولیه و کالاهای خود داشتند.

    سلیمی خاطرنشان کرد: استفاده از سامانه نیما نیز از آنجایی که نیاز به ثبت نام و نوبت گیری دارد، زمان بر است و برخی از واردکنندگانی که به ارقام کوچک برای تامین مواد اولیه مورد نیاز خود احتیاج دارند می توانند از بازار ثانویه استفاده کنند. روز گذشته بازار ثانویه ارزی برای فروش ارز صادراتی صادرکنندگان به واردکنندگان کالاهای دارای اولویت سوم راه اندازی شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو