عصر بازار

سخنگوی هیئت رییسه مجلس تاکید کرد:

قضات در مبارزه با فساد بر مبنای قانون عمل کنند

عصر اعتبار- سخنگوی هیئت رییسه مجلس، تاکید کرد که در مبارزه با فساد خلاء قانونی وجود ندارد.

قضات در مبارزه با فساد بر مبنای قانون عمل کنند
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۱:۳۳:۰۰

     در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت، بهرز نعمتی با اشاره به تاکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر مبارزه جدی سه قوه با فساد، گفت: وظیفه مجلس قانون گذاری است و قوه مقننه قوانین مختلف مبارزه با فساد را تصویب و در اختیار قوه قضاییه قرار داده است.

    سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه در نامه آیت الله آملی لاریجانی به مقام معظم رهبری تاکید شده که مشکل و نقص قانونی در زمینه مبارزه با فشاد وجود ندارد، افزود: آیت الله آملی لاریجانی در جایی از مقام معظم رهبری برای برخوزرد قاطعانه با فساد اذن خواستند که رهبری این اذن را صادر کردند البته فرمودند که سریع و عادلانه رفتار شود.

    قضات ایرانی مستقل هستند

    وی با اشاره به اینکه نظام جمهوری اسلامی نظامی عادلانه بوده و بر مبنای عدالت و آرمان های اسلامی بنا نهاده شده است، ادامه داد: باید با هر کسی که تخلف و اختلاسی داشته و نظم بازار را بر هم زده بر مبنای قانون برخورد شود.

    نماینده مردم تهران، ری، شمیرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی، یادآور شد: قضات ایرانی مستقل هستند و در مبارزه با فساد نیز باید با استقلال و درایت و بر مبنای قانون، فعالیت کنند و مردم نیز چنین توقعی از آنها دارند.

    نقاط ضعف مسئولان در مبارزه با فساد تکرار نشود

    وی با بیان اینکه پایه و اساس برای برخورد با مفسدان باید قانون باشد، افزود: مسئولان در مبارزه با فساد نقاط ضعفی داشتند که این نقاط ضعف نباید تکرار شود، چراکه تکرار این نقاط ضعف سبب از بین رفتن اعتماد ملی می شود، در حالی که بزرگترین سرمایه کشور اعتماد مردم است.

    نعمتی ادامه داد: در حال حاضر بخشی از این اعتماد لکه دار شده است و قوه قضاییه، مجلس و دولت همه باید تلاش کنند که این اعتماد بازگردد.

    ساختمان شیشه ای بانک مرکزی باید شفاف باشد

    وی با بیان اینکه فعالیت هر تاجر و کاسبی باید شفاف باشد، اظهار داشت: یکی از اصلی ترین مشکلات کشور این بوده که مجموعه اقتصادی کشور شفاف نیست، بنابراین بانک مرکزی اگر قرار است بانک مرکزی باشد باید ساختمان شیشه ای آن شفاف باشد و اگر وزارت صنعت، معدن و تجارت ارز تخصیص می دهد شفاف عنوان کند که این فرد این ارز را برای این موضوع خاص دریافت کرده است.

    سخنگوی هیئت رییسه مجلس شورای اسلامی، با بیان اینکه باید میزان ارز و کالای وارد شده مشخص شود و گمرک باید کالا را با پروفرم هایی که پر شده تطبیق دهد، تصریح کرد:هر میزان سیستم اقتصادی شفاف باشد کم است، بنابراین شفافیت باید در اصل و سرلوحه اقدامات دولت قرار گیرد، چراکه این شفافیت در برخی بخش ها دچار خدشه و خسران شده و این خسران را باید همه بخش ها پوشش دهند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی