عصر بازار

معاون کمیته امداد امام خمینی(ره) خبر داد:

پنج هزار میلیارد ریال به مددجویان مناطق محروم اختصاص یافت

عصر اعتبار- معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) گفت که پنج هزار میلیارد ریال به خانوارهای تحت حمایت ساکن در مناطق محروم و مرزی زیر پوشش این نهاد اختصاص یافت.

پنج هزار میلیارد ریال به مددجویان مناطق محروم اختصاص یافت
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۳ مرداد ۱۳۹۷ - ۲۳:۱۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، فاطمه رهبر در پنجمین دوره فرهنگی - آموزشی مددکاران این نهاد در مشهد تاکید کرد: اولویت نخست این نهاد رسیدگی به مناطق محروم و مرزی است.
    وی ادامه داد: بر این اساس 30 درصد از اعتبارات هر معاونت کمیته امداد که معادل پنج هزار میلیارد ریال می‌شود به مددجویان ساکن در این مناطق اختصاص یافته است.
    معاون کمیته امداد با اشاره به برون‌سپاری خدمات مددکاری کمیته امداد از تدوین شیوه‌نامه این امر تا پایان شهریورماه خبر داد و افزود: امید است با اجرای این برنامه شاهد تقویت کمی و کیفی خدمات مددکاری به مددجویان با رویکرد خانواده محوری باشیم.
    وی بر حذف پرونده فیزیکی خانوارهای زیر حمایت و استفاده از روش‌های الکترونیکی تاکید کرد و گفت: با هدف کاهش مراجعات حضوری مددجویان، افزایش سرعت خدمات‌ دهی و کاهش هزینه‌ها، سایت www.E.emdad.ir  طراحی شده تا افراد زیر حمایت از این طریق درخواست خود را ثبت کنند.
    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد با تاکید بر اینکه خدمات این نهاد در مدت زمان مشخصی به برخی از مددجویان داده می‌شود، افزود: شناسنامه ویژه مددجویان تهیه شده تا علاوه بر اطلاعات مددجو، نیازها و خدمات داده شده، زمان خروج وی از چرخه حمایتی در آن مشخص باشد.
    وی، با اشاره به اینکه با اجرای طرح پالایش مددجویان زیر حمایت از سال 95 تاکنون 259 هزار خانوار با جمعیت حدود 600 هزار نفر از چرخه حمایتی خارج شده اند، گفت: اجرای این طرح موجب حذف صف انتظار برای دریافت تسهیلات ازدواج و وام کارگشایی شد.
    معاون حمایت و سلامت خانواده کمیته امداد امام خمینی (ره) بابیان این هم اکنون سه هزار و 900 مددکار در کمیته امداد خدمت می کنند، افزود: سهم هر مددکار به طور میانگین 400 تا 490 پرونده است که این رقم باید تا پایان برنامه ششم کمیته امداد به 100 پرونده کاهش یابد.
    وی همچنین بر جایگزینی تسهیلات معوض به جای بلاعوض تاکید کرد و گفت: اگر پول در گردش باشد می‌توان زمینه توانمندسازی افراد بیشتری را فراهم کرد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی