عصر بازار

انواع بیمه‌های تأمین اجتماعی کدامند؟

عصر اعتبار- مأموریت بیمه تأمین اجتماعی، تضمین معاش و خدمت سلامت کسانی است که قادر به فعالیت بوده و در دوران اشتغال با پرداخت حق بیمه، در تأمین آینده خود و خانواده شان مشارکت می‌کنند.

انواع بیمه‌های تأمین اجتماعی کدامند؟
نسخه قابل چاپ
پنجشنبه ۲۹ شهريور ۱۳۹۷ - ۱۰:۵۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، سازمان تامین اجتماعی، یک سازمان بیمه گر اجتماعی است که مأموریت اصلی آن، پوشش بیمه ای کارگران مزد و حقوق بگیر (به صورت اجباری) و صاحبان حرف و مشاغل آزاد (به صورت اختیاری) است.

    بیمه اجباری شامل کلیه مشمولین قانون کار و کسانی است که در قبال دریافت مزد و حقوق در کارگاه ها، کارخانه ها و شرکت ها مشغول به کارند.

    بنابر این گزارش، بیمه های خویش فرما به دو دسته بیمه اختیاری و بیمه صاحبان مشاغل آزاد تقسیم می شوند؛ بیمه های اختیاری برای کسانی است که تحت پوشش بیمه خاصی نیستند و همچنین دارای شرایط خاصی داشته باشند. کسانی می توانند بیمه اختیاری شوند که حداقل 30 روز سابقه پرداخت حق بیمه و حداکثر 50 سال سن( زن و مرد) داشته باشند.

    گفتنی است؛ مشمولین بیمه حِرَف و مشاغل آزاد مشمول دریافت کمک هزینه ازدواج، غرامت دستمزد ایام بیماری و بارداری، بیمه بیکاری، کمک هزینه سفر بیمار و همراه بیمار، پروتز و اروتز ، کفن و دفن نمی شوند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی