عصر بازار

یک مقام مسئول در صنعت بیمه خبر داد:

استقبال صنعت بیمه از تجمیع قاعده‌مند شرکتهای بیمه

عصر اعتبار- یک مقام مسئول در صنعت بیمه، خواستار جدیت هر چه بیشتر شرکتهای بیمه بر روی کفایت ذخایر شد و گفت: صنعت بیمه از تجمیع نظام‌مند و با قاعده شرکت‌های بیمه استقبال خواهد کرد.

استقبال صنعت بیمه از تجمیع قاعده‌مند شرکتهای بیمه
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۸ مهر ۱۳۹۷ - ۱۷:۰۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، مجید مشعل‌چی فیروزآبادی در نشست خبری امروز خود با خبرنگاران گفت: 47 موضوع در صنعت بیمه شناسایی شده است که باید بر روی آن کار بیشتری صورت گیرد، بر این اساس، مواردی از جمله عدم کفایت ذخایر، اکچوئری، وصول مطالبات، حمایت از سهامداران عمده و نیز مسائلی از این دست در این فهرست قرار می‌گیرد که باید تجزیه و تحلیل بیشتری بر روی آن صورت گیرد و ما نیز بر روی آن تمرکز کرده‌ایم.

    این مقام مسئول در صنعت بیمه افزود: پازل وصول مطالبات از جمله مواردی است که مدنظر قرار گرفته و راهکارهای موفقی نیز برای آن استخراج شده است، به نحوی که به راهکارهای واحدی برای وصول مطالبات دست یافته‌ایم و البته همه شرکتهای بیمه نیز باید بر روی وصول مطالبات کار کرده و آن را جدی بگیرند.

    وی تصریح کرد: رقابت‌های بسیار شدیدی در صنعت بیمه شکل گرفته که از سال 90 به اوج خود رسیده است، این در حالی است که تعداد شرکتهای بیمه زیاد شدند، رقابت‌های شدیدی بین آنها صورت گرفت که در نتیجه آن، قیمت‌ها بسیار پایین آمده و تعهدات بسیار بالا رفت، این در حالی است که در سال 94، عملا 90 درصد از شرکتهای بیمه ای به غیر از آنهایی که متصل به بانکها بودند، دچار زیان بیمه‌گری شدند. بنابراین دو مشکل اصلی عدم کفایت ذخایر و زیان بیمه‌گری دو مشکلی است که پیش روی صنعت بیمه قرار دارد.

    به گفته مشعل‌چی فیروزآبادی، مجموعه شرکت به این نتیجه رسیده است که در وهله اول باید کفایت ذخایر را تا حد خوبی پوشش داد و در وهله دوم، بخشی از سود نیز از زیان بیمه‌گری کم شود؛ این در حالی است که برای اولین بار در سه سال متوالی، توانگری سطح یک را دریافت کرده ایم.

    وی با اشاره به حضور استارتاپ‌ها در صنعت بیمه گفت: استارتاپ‌ها مورد حمایت شدید دولت هستند و تاکنون چندین استارتاپ بیمه نیز مشغول به فعالیت شده و خدمات خوبی را ارایه داده‌اند. این درحالی است که برخی نوآوریها نیز در صنعت بیمه صورت گرفته، به نحوی که صدور بیمه‌نامه‌های کوتاه مدت یک روزه تا سه روزه در دستور کار قرار گرفته تا برای اتومبیل‌هایی که تعداد روزهای بسیار کمی در سال را تردد داشته و از پارکینگ‌ها خارج می‌شوند، بیمه‌نامه موقت صادر شود.

    مشعل‌چی فیروزآبادی در خصوص ادغام و تجمیع بیمه ها نیز گفت: تجمیع بیمه‌ها اگر به درستی انجام شود و خصوصیات یک تجمیع کامل در آن رعایت گردد، می تواند منجر به هم افزایی در صنعت بیمه شوند، این درحالی است که شرکتهای بیمه با تجمیع، می توانند قدرت بیشتری بگیرند، منوط بر اینکه این تجمیع به خوبی صورت گیرد؛ این در حالی است که در واقع شرکتهای مقتدر بیمه‌ای می‌توانند در مواقع بحران از جمله تحریم‌ها، کار را به شکل بهتری هدایت کنند.

    وی اظهار داشت: اگر شرکتهای بیمه تجمیع شوند، قدرتمند شده و قدرت رقابت با همتایان خارجی را خواهند داشت؛ این درحالی است که می‌توانند تحریم‌ها را مدیریت کرده و از صنعت داخلی نیز حمایت نمایند. در صنعت بیمه نیز بحث تجمیع، بارها و بارها اعلام شده ولی نگرانی‌هایی نیز در این میان به چشم می خورد.

    به گفته این مقام مسئول در صنعت بیمه، رشد حق بیمه ها در ده سال گذشته با رشد تعهدات تناسبی ندارد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی
    پربازدیدترین های ۲ روز گذشته
      پربازدیدترین های هفته
        دکه مطبوعات
        • بازار امروز ۳۹۹
        • بازار امروز ۳۹۰
        • بازار امروز ۳۸۸
        • ۱۵
        • اعتبار امروز
        • شماره ۸ اعتبار امروز
        • شماره ۷ اعتبار امروز
        • شماره ۶ اعتبار امروز
        • شماره پنجم
        آخرین بروزرسانی ۴ ماه پیش
        آرشیو