عصر بازار

وزیر امور اقتصادی و دارایی :

بیمه دغدغه سرمایه‌گذاران را کاهش دهد

بیمه نفت را جدی بگیرید

عصر اعتبار- وزیر امور اقتصادی و دارایی خواستار توجه هر چه بیشتر شرکت‌های بیمه به پوشش دغدغه‌ سرمایه‌گذاران شد و گفت: هر چند بیمه نفت برای شما شیرین نیست، اما انجام آن، یک الزام است.

بیمه دغدغه سرمایه‌گذاران را کاهش دهد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از مهر، فرهاد دژپسند در بیست و پنجمین همایش بیمه و توسعه با بیان اینکه تحریم برای ایران موضوع جدیدی نیست؛ به فشارهای خارجی از بعد انقلاب در مواقع مختلف اشاره کرد و گفت: تحریم همواره دغدغه‌هایی را برای سرمایه‌گذاران ایجاد کرده که باید به آنها پاسخ داده شود؛ این در حالی است که بیمه باید بررسی کند که چگونه می‌تواند دغدغه‌های سرمایه‌گذاران را کاهش دهد.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی با اشاره به اینکه شرکت‌های بیمه باید وارد بیمه نفت شوند، افزود: اگرچه این موضوع برای صنعت بیمه شیرین نیست ولی یک الزام به شمار می‌رود که باید مورد توجه قرار گیرد.

    وی در ادامه به موضوع جهش‌ نرخ ارز و کنترل آن به عنوان یکی از وظایف ذاتی بانک مرکزی اشاره و تصریح کرد: جهش نرخ ارز، تنها مساله موجود کشور نیست؛ بلکه گاهی با محدودیت‌های برون داد مواجه می‌شویم؛ به این معنا که تولیدکننده، مواد اولیه ندارد و همین امر او را دچار مشکل می‌کند.

    به گفته دژپسند، از سال 91 تا کنون، تنها دو سال نرخ رشد سرمایه گذاری کشور مثبت بوده است که علامت خوبی به شمار نمی‌رود.

    وی با بیان اینکه با تصویب دولت در بودجه 98، قرار است بیمه البرز به طور کامل خصوصی شود و سهم دولت واگذار شود، اظهار داشت: این کاری بسیار خوب است؛ اما کافی نیست؛ ضمن اینکه  وضعیت کسب و کار باید مورد توجه جدی قرار بگیرد و نوآوری باید در صنعت بیمه مدنظر قرار داشته باشد.

    وزیر امور اقتصادی و دارایی به انتشار اوراق بیمه ای اشاره کرد و خصوصی سازی را نمونه بارز مردمی سازی اقتصاد دانست و گفت: افزایش ضریب نفوذ  از 7 به 10 درصد تنها با اجبار اتفاق نمی‌افتد، بلکه با تجهیز صنعت بیمه و کاهش هزینه ها ممکن می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی