عصر بازار

پرونده ۴ بدهکار عمده بانک سرمایه به دادسرا ارسال شد

عصر اعتبار- نماینده سازمان بازرسی کل کشور در چهارمین جلسه دادگاه متهمان بانک سرمایه گفت: این بانک ۳۲ بدهکار بالای ۱۰۰ میلیارد تومانی دارد که تاکنون پرونده چهار نفر از آنها شامل هدایتی، جهانبانی، مدلل و شاملویی به دادسرا ارسال شده است.

پرونده ۴ بدهکار عمده بانک سرمایه به دادسرا ارسال شد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۲۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، نماینده سازمان بازرسی روز سه شنبه در چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات سه نفر از اعضای هیات مدیره سابق بانک سرمایه در شعبه سوم دادگاه ویژه انقلاب افزود: تاکنون روی بدهی های گروه هدایتی، جهانبانی، مدلل و شاملویی کار کرده ایم.
    وی آغاز بررسی پرونده بدهکاران بانک سرمایه را مربوط به سال 95 دانست که بیشتر گزارش های آن در سال 96 به نتیجه رسیده است و افزود: تاکنون پرونده مربوط به یک هشتم از بدهکاران بانک سرمایه را به دادسرا ارائه داده ایم.
    چهارمین جلسه رسیدگی به اتهامات سه نفر از مدیران سابق بانک سرمایه امروز در شعبه سوم دادگاه ویژه جرایم اقتصادی به ریاست قاضی اسدالله مسعودی‌ مقام برگزار شد.
    طی سه جلسه گذشته سه متهم بانک سرمایه به نام های علی بخشایش، مدیرعامل سابق این بانک، پرویز کاظمی، رئیس سابق هیات مدیره و وزیر رفاه دولت نهم و محمدرضا توسلی، عضو سابق هیات مدیره بانک سرمایه از خود دفاع کردند. اتهامات این افراد مشارکت در اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور از طریق اخلال در نظام پولی و بانکی کشور در قالب خیانت در امانت است.
    به گفته مسعودی مقام در این بانک تخلف 29 هزار میلیارد ریالی صورت گرفته که بخشایش متهم به خیانت در امانت به میزان 29 هزار و 354 میلیارد و 880 میلیون ریال، کاظمی متهم ردیف دوم به مبلغ 24 هزار و 883 میلیارد و 399 میلیون ریال و توسلی به میزان 25 هزار و 12 میلیارد و 616 میلیون ریال است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی