عصر بازار

با موافقت نمایندگان؛

درآمد نفتی در سال آینده ۱۴۲ هزار میلیارد تومان برآورد شد

عصر اعتبار- نمایندگان مجلس درآمد نفتی برای سال آینده را حدود ۱۴۲ هزار میلیارد تومان در نظر گرفتند.

درآمد نفتی در سال آینده ۱۴۲ هزار میلیارد تومان برآورد شد
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، نمایندگان در نشست علنی صبح امروز (یکشنبه، 28 بهمن ماه) مجلس شورای اسلامی در جریان بررسی جزئیات بخش درآمدی لایحه بودجه سال 98، با بند ب تبصره یک ماده واحده این لایحه موافقت کردند.

    در بند ب تبصره یک آمده است؛ سقف منابع حاصل از ارزش صادرات نفت(نفت خام، میعانات گازی و خالص صادرات گاز) مندرج در ردیف210101 جدول شماره(5) این قانون معادل یک میلیون و سیصد و هفتاد هزار و سیصد و شصت و دو میلیارد (1.370.362.000.000.000)ریال و منابع مربوط به سه‌درصد(3%) مندرج در ردیف210109 جدول شماره(5) این قانون پنجاه و پنج هزار و بیست میلیارد (55.020.000.000.000)ریال تعیین می‌شود.

    نمایندگان در جریان بررسی این بند از لایحه بودجه پیشنهاداتی برای کاهش یا افزایش سقف درآمد نفتی ارائه کردند که در نهایت با موافقت صحن علنی روبرو نشد.

    محمدباقر نوبخت؛ رییس سازمان برنامه و بودجه کل کشور توضیح داد: در سال جاری به طور متوسط فروش 2 میلیون و 410 هزار بشکه نفت در روز برآورد شده بود که در ماه های نخستین توانستیم دو میلیون و 800 هزار بشکه صادر کنیم.

    وی ادامه داد: با توجه به تحریم های ظالمانه آمریکا تلاش داریم به نحو شایسته میزان فروش در سال 98 را افزایش دهیم در این مسیر همه هنر و تجربه خود را به کار می گیریم با این حال احتیاط کردیم که سال آینده یک میلیون و 500 هزار بشکه نفت صادر کنیم، کاهش سقف درآمد نفتی احتیاط بیشتر است که لازم نمی دانیم.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی