عصر بازار

مدیرکل تأمین اجتماعی فارس مطرح کرد؛

ضرورت اصلاح قوانین مالیاتی در جهت حمایت از کارفرمایان

عصر اعتبار- مدیرکل تأمین اجتماعی فارس گفت: برخی قوانین و مالیات‌های سنگین بر کارفرمایان فشار می‌آورد که نیاز به اصلاح و بازنگری است.

ضرورت اصلاح قوانین مالیاتی در جهت حمایت از کارفرمایان
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۷ اسفند ۱۳۹۷ - ۲۲:۵۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، هفتمین جشنواره تجلیل از کارفرمایان نمونه استان فارس با تجلیل از 4 تن از کارفرمایان نمونه فارس عصر امروز برگزار شد.

    مدیرکل تأمین اجتماعی فارس با بیان اینکه کارفرمایان از بزرگ‌ترین شرکای تأمین اجتماعی هستند، اظهار داشت: بیشترین سهم پرداخت حق بیمه بر عهده کارفرمایان است که از منابع تأمین کننده سازمان تأمین اجتماعی هستند.

    عبدالکریم نباتی ادامه داد: وضعیت اقتصادی کشور مشکلاتی را برای کارفرمایان ایجاد کرده است، برخی قوانین و مالیات‌های سنگین نیز بر کارفرمایان فشار می‌آورد.

    وی افزود: قوانین مربوط به چهل‌وچند سال پیش است که نیاز به بازنگری و اصلاح دارد، نرخ‌های متعددی از 4 تا 30 درصد برای پرداخت حق بیمه وجود دارد که باید تک‌نرخی شود.

    نباتی خاطرنشان کرد: بیمه‌ شده‌های اصلی در استان فارس 730 هزار نفر هستند اما 420 هزار نفر به صورت اجباری حق بیمه آن‌ها پرداخت می‌شود و مابقی معافیت بیمه‌ای هستند.

    مدیرکل تأمین اجتماعی فارس با بیان اینکه دولت و مجلس در ادوار مختلف با تصویب قوانینی بار مالی بر دوش سازمان تأمین اجتماعی گذاشتند، تصریح کرد: دولت 20 درصد سهم بیمه را پرداخت نکرده است و مطالبات ما بالغ‌بر 170 هزار میلیارد تومان شده است که برای پرداخت تعهدات بلندمدت که مبلغ سنگینی هم است، دچار مشکل هستیم.

    نباتی یادآور شد: 620 میلیارد تومان از مطالبات بیمه تأمین اجتماعی از کارفرمایان مربوط به بخش خصوصی و دولتی است.

    مدیرکل تأمین اجتماعی فارس افزود: ماهانه 240 میلیارد تومان به مستمری‌بگیران پرداخت می‌شود که اگر در پرداختی‌ها دچار مشکل شویم، موجب ناامنی اجتماعی می‌شود.

    وی گفت: قوانین مالیاتی یکی از مواردی است که بر روی دوش پیمانکاران سنگین می‌کند و باعث جلوگیری از ورود افراد متخصص به تولید و صنعت می‌شود و نیاز به اصلاح دارد.

    لزوم اصلاح قوانین صندوق تأمین اجتماعی

    رئیس گروه مطالعات اداره کل کارفرمایان سازمان تأمین اجتماعی نیز در این آیین با بیان اینکه در کشور ما به جز صندوق تأمین اجتماعی، سایر صندوق‌های بازنشستگی در کشور ورشکسته شده و به دولت وابسته است، اظهار داشت: 42 میلیون نفر در کشور تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی هستند و بر اساس قوانین فعلی فردی با یک سال سابقه و 60 سال سن هم می‌تواند در صندوق بازنشستگی مستمری بگیرد.

    محمدحسین قشقایی ادامه داد: سیستم صندوق بازنشستگی باز است و به همین دلیل در مقابل چالش‌های بازار و مسائل اقتصادی آن‌ها در شرایط سخت کنونی خود را حفظ کرده است.

    وی تأکید کرد: در چارچوب قوانین موجود باید اصلاحات لازم در حوزه تأمین اجتماعی به وجود بیاید تا صندوق به حیات خود ادامه دهد، در غیر این صورت ‌وضعیت بدتر و این صندوق هم به دولت وابسته می‌شود و دولت باید هزینه‌های آن را پوشش دهد و یک صندوق هم به دیگر صندوق‌های ورشکسته کشور اضافه می‌شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی