عصر بازار

نشست دستمزد ادامه دارد

توافق سه جانبه بر حداقل دستمزد یک میلیون و ۵۲۲ هزار تومانی برای کارگران

عصر اعتبار- در نشست شورای عالی کار که همچنان ادامه دارد، حداقل دستمزد کارگران در سال آینده یک میلیون و ۵۲۲ هزار و ۴۳۸ تومان تعیین شده اما هنوز مصوب نشده است.

توافق سه جانبه بر حداقل دستمزد یک میلیون و ۵۲۲ هزار تومانی برای کارگران
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ اسفند ۱۳۹۷ - ۰۰:۴۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از فارس، نمایندگان کارگری، کارفرمایی و دولت در دویست و هشتاد و دومین جلسه شورای عالی کار بعد از نشستی 8 ساعته که از عصر امروز آغاز شد و همچنان ادامه دارد، تصمیم به افزایش حداقل دستمزد کارگران از یک میلون و 114 هزار تومان سال گذشته به یک میلیون و 522 هزار و 385 تومان در سال 98 گرفتند.

    بر اساس این گزارش، در این نشست تا کنون همچنین حق اولاد برای 1.3 فرزند 197 هزار و 917 تومان، حق مسکن 100 هزار تومان، بن کارگری 188 هزار تومان و پایه سنوات 700 هزار تومان تعیین شده اما هنوز به تصویب نهایی نرسیده است.

    بر اساس این گزارش سال گذشته، در آخرین ساعات کاری سال در پایان ماراتنی طولانی حداقل دستمزد کارگران و مشمولان قانون کار برای سال 97 تصویب شد و  حداقل حقوق کارگران یک میلیون و 114 هزار و 140 تومان) تعیین شد که نسبت به سال قبل از آن 184 هزار تومان افزایش یافته بود.

    بر پایه مصوبه شورای عالی کار سال قبل حداقل دستمزد کارگران 19.8 درصد افزایش یافت؛ رقمی که برای سایر سطوح 12 درصد به علاوه 24 هزار 188 ریال مورد تصویب شورای عالی کار قرار گرفت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی