عصر بازار

مدیرعامل بیمه دی خبر داد:

بنیاد شهید ۱,۰۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد

عصر اعتبار- مدیرعامل بیمه دی از بدهی ۱۰۰۰ میلیارد تومانی بنیاد شهید به این شرکت بابت هزینه‌های پرتفوی درمان خبر داد.

بنیاد شهید ۱,۰۰۰ میلیارد تومان بدهی دارد
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۲۱ فروردين ۱۳۹۸ - ۱۲:۲۲:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، محمدرضا کشاورز در نشست خبری خود با خبرنگاران از پرداخت 40 درصد از خسارات سیل اخیر خبر داد و گفت: میزان خسارات پرداختی بیمه دی بابت خسارات سیل تاکنون 100 میلیون تومان بوده است. قسمت اعظم پرداخت خسارات سیل در قالب قراردادهای اتکایی انجام شده است.

    مدیر بیمه دی با بیان اینکه صورت‌های مالی این شرکت یکی از قوی‌ترین صورت‌های مالی صنعت بیمه است، اظهار کرد: علت این مساله تلاش برای پرداخت به موقع خسارات بوده است که خوشبختانه در این زمینه بیمه دی پرونده بازی ندارد. به لحاظ اخذ ذخایر کافی بیمه دی یکی از قوی‌ترین صورت‌های مالی را دارد.

    او با بیان اینکه پرتفوی درمان تکمیلی بنیاد شهید، بیمه دی را به رتبه دوم شرکت‌های خصوصی در بازار ارتقا داد اضافه کرد: بیمه دی 95 درصد پرتفوی قرار داد درمان ایثارگران را نزد بیمه‌گران اتکایی تحت پوشش قرار داده است با این حال بنیاد شهید بابت هزینه‌های این پرتفوی حدود 1,000 میلیارد تومان به بیمه دی بدهکار است.

    کشاورز از پرداخت خدمات درمانی تکمیلی به 89 درصد از بیمه‌شدگان در سال 1396 تا 1397 خبر داد و گفت: فقط 11 درصد از بیمه‌شدگان بیمه دی با آوردن اسناد خسارت دریافت کرده‌اند، این در حالی است که در دیگر شرکت‌های بیمه، بیمه‌شدگان تنها در 45 درصد از موارد از مراکز خدمات درمانی خدمت دریافت می‌کنند.

    او ذخایر بیمه عمر بیمه دی را 25 میلیارد توان اظهار کرد و ادامه داد: صنعت بیمه در ایران جز در حوزه بیمه عمر رشد خیلی خوبی داشته است علت هم این است که در محاسبات حسابداری اساس بر این است که آینده مانند گذشته است در حالی که در ایران این‌گونه نیست و بنابراین مردم در حوزه بیمه‌های عمر ضرورتی احساس نمی‌کنند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی