عصر بازار

یونان درخواست بازپرداخت وام‌های IMF را به اروپا داد

عصر اعتبار- وزارت دارایی یونان اعلام کرد: این کشور درخواست رسمی خود را به اروپا برای گرفتن رضایت به منظور بازپرداخت اولیه وام‌های خود به صندوق بین‌المللی پول داده است.

یونان درخواست بازپرداخت وام‌های IMF را به اروپا داد
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۳۹۸ - ۱۳:۵۷:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، یک مقام رسمی در وزارت دارایی یویان گفت: یونان درخواست رسمی خود به صندوق کمک مالی منطقه یورو را برای گرفتن رضایت به منظور بازپرداخت اولیه وام های خود به صندوق بین المللی پول ارائه کرده است.

    وی افزود: دولت یونان درخواستی را به «مکانیزم ثبات اروپا» برای بازپرداخت بخشی از وام های صندوق بین المللی پول فرستاده است. یونان در ماه اوت سال گذشته میلادی به سومین کمک مالی بین المللی خود پایان داد و اکنون به دنبال بازپرداخت 3.7 میلیارد یورو وام های گران صندوق بین المللی پول است.

    «مکانیزم ثبات اروپا» باید همین مقدار را تحت شرایط کمک مالی یونان بازپرداخت کند؛ اما احتمالا این حق نایده گرفته شود. بر پایه این گزارش، میزان بدهی یونان در حال حاضر معادل 180 درصد از تولید ناخالص داخلی این کشور است که یونان را به مقروض ترین کشور اروپایی تبدیل کرده است.

    بر پایه این گزارش، یونان باید در مجموع تقریبا 9.3 میلیارد یورو از وام های خود را تا سال 2024 به صندوق بین المللی پرداخت کند. صندوق بین المللی پول خواهان به پایان رسیدن بازپرداخت وام های یونان یونان در سال 2019 و 2020 میلادی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی