عصر بازار

رشد پایین اقتصاد روسیه

عصر اعتبار- وزیر توسعه اقتصادی روسیه نرخ رشد امسال این کشور را ۱.۳ درصد پیش بینی کرد.

رشد پایین اقتصاد روسیه
نسخه قابل چاپ
چهارشنبه ۰۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۶:۵۶:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، ماکسیم اورشکین، وزیر توسعه اقتصادی روسیه با اشاره به اینکه نرخ رشد امسال این کشور کاهش خواهد یافت گفت: هنوز با رکود اقتصادی فاصله زیادی داریم و پیش‌بینی می‌شود امسال به رشد 1.3 درصدی برسیم.

    این برآورد رشد با پیش بینی قبلی وزارت توسعه اقتصادی روسیه در دسامبر سال گذشته فرقی ندارد. اقتصاد روسیه در سه ماهه نخست امسال در مقایسه با مدت مشابه سال قبل رشد 0.5 درصدی را به ثبت رساند که ضعیف‌ترین نرخ رشد فصلی این کشور از سه ماهه سوم سال 2016 تاکنون بوده است.

    اورشکین افزود: داده‌های رشد سه ماهه نخست هنوز نهایی نشده‌اند و امکان تغییر آنها در گزارش نهایی وجود دارد اما شکی نیست که عملکرد اقتصادی در سه ماهه نخست امسال ضعیف بوده است. وی همچنین نسبت به خطر وقوع رکود اقتصادی در سه ماهه دوم امسال هشدار داد و از وضعیت لوایح مالیاتی و بودجه به عنوان متغیرهای خطرآفرین نام برد.

    اقتصاد روسیه پس از ثبت دو رشد منفی در سال‌های 2015 و 2016 سرانجام از سال 2017 به مدار صعودی بازگشته است. رشد اقتصادی روسیه از 1.6 درصد در سال 2017 به 2.3 درصد در سال 2018 افزایش یافت که بیشتر از پیش‌بینی 1.8 درصدی وزارت اقتصاد روسیه و 1.7 درصدی صندوق بین‌المللی پول بوده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی