عصر بازار

وعده بانک مرکزی روسیه برای تقویت ذخایر ارزی

عصر اعتبار- رئیس بانک مرکزی روسیه اعلام کرد به زودی ذخایر ارز و طلای این کشور به ۵۰۰ میلیارد دلار خواهد رسید.

وعده بانک مرکزی روسیه برای تقویت ذخایر ارزی
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۰۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایسنا، الویرا نابیولینا گفت تقویت ذخایر طلا و ارز بخشی از سیاست امنیت ملی روسیه است و به زودی حجم این ذخایر به 500 میلیارد دلار خواهد رسید. وی افزود که این رقم یک هدف برای بانک مرکزی نیست و تنها گامی اولیه است که برای ایجاد حاشیه امن اقتصادی برای روسیه باید برداشته شود.

    به گفته رئیس بانک مرکزی روسیه، این کشور هم اکنون نیز ذخایر طلا و ارز کافی برای غلبه بر بحران‌های اقتصادی را دارد اما در آینده‌ای نزدیک این ذخایر تقویت خواهد شد. در ماه آوریل حجم ذخایر طلا و ارز روسیه در شرایطی به 492 میلیارد دلار رسید که این رقم در مقایسه با ماه مارس تقریباً 4.2 میلیارد دلار افزایش داشته است.

    روسیه هم چنین دارای ذخایر خارجی به شکل حق برداشت مخصوص و اوراق قرضه مبتنی بر دلار و یورو است. روسیه در سال‌های اخیر با هدف مصونیت در برابر تغییرات خارجی و داخلی اقدام به تقویت محسوس ذخایر طلا و ارز خود کرده است.

    به عنوان بخشی از استراتژی گسترده روسیه برای ایجاد یک اقتصاد با ثبات در مقابل شوک‌های نفتی و تحریم، بانک مرکزی اقدام به کاهش شدید وابستگی خود به دلار کرده است و بر میزان خرید طلای خود افزوده است. شورای جهانی طلا اخیراً اعلام کرد که در سه ماهه نخست امسال، روسیه بزرگ‌ترین خریدار طلا بوده است و با افزوده 55.3 تن طلای جدید به ذخایر قبلی، حجم ذخایر طلای خود را 2168.3 تن رسانده است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی