عصر بازار

بلوک ۱۷.۳۴ درصدی سهام بیمه البرز واگذار می‌شود

عصر اعتبار- بلوک ۱۷.۳۴ درصدی سهام بیمه البرز به قیمت کل پایه ۱۰۹۶ میلیارد ریال از طریق بورس اوراق بهادار واگذار می‌شود.

بلوک ۱۷.۳۴ درصدی سهام بیمه البرز واگذار می‌شود
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۰ خرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۳۳:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از ایبِنا، در جلسه اخیر هیات واگذاری با عرضه باقیمانده سهام دولت در شرکت‌های بزرگ بورسی شامل شرکت‌های پالایشگاه نفت لاوان، شیراز، اصفهان، تهران، بندرعباس و تبریز، بانک های تجارت، ملت و صادرات ایران و دو شرکت بیمه‌ای شامل بیمه البرز و بیمه اتکایی امین و همچنین هلدینگ صنایع پتروشیمی خلیج فارس، شرکت‌های ملی صنایع مس ایران و فولاد مبارکه اصفهان، ایران خودرو و سایپا و نیز شرکت‌های کشت و صنعت و دامپروری پارس و سرمایه‌گذاری ملی ایران موافقت و مقرر شد سهام این شرکت‌ها به صورت بلوکی و یکجا مطابق مقررات به عموم متقاضیان واگذار شود.

    بر این اساس، سازمان خصوصی‌سازی اعلام کرد: بلوک 17.34 درصدی سهام بیمه البرز به قیمت کل پایه 1096 میلیارد و 530 میلیون و 655 هزار و 437 ریال به‌صورت نقد از طریق بورس اوراق بهادار واگذار می‌شود.

    همچنین در این راستا بلوک 20 درصدی سهام پالایش نفت شیراز به قیمت کل پایه 7295 میلیارد و 559 میلیون و 560 هزار ریال و بلوک 20 درصدی سهام پالایش نفت لاوان به قیمت کل پایه 6658 میلیارد و 372 میلیون و 661 هزار و 120ریال به‌صورت نقد از طریق فرابورس ایران واگذار می‌شود. این گزارش می‌افزاید: زمان قطعی عرضه سهام این سه شرکت طبق اطلاعیه بورس اوراق بهادار و فرابورس اعلام و مشخص خواهد شد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی