عصر بازار

سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس خبر داد:

سردرگمی فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در حوزه ارز دیجیتال

عصر اعتبار- سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس، گفت: ظرف چند روز گذشته دستگاه قضا نسبت به پلمپ و مصادره مرکزی که تمامی سخت افزارها را برای استخراج بیت کوین نصب کرده اقدام کرد، لذا سرمایه گذاران این حوزه بلاتکلیف مانده اند.

سردرگمی فعالان اقتصادی برای سرمایه گذاری در حوزه ارز دیجیتال
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۱۸ تير ۱۳۹۸ - ۱۹:۴۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از خبرگزاری خانه ملت، سیدحسن حسینی شاهرودی سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی با اشاره به گسترش استفاده از ارز دیجیتال در کشور، گفت: سرورهای مورد استفاده در ارز دیجیتال می‌تواند تحت عناوین مختلف وارد کشور شده و استفاده های مختلفی از آن صورت گیرد که از جمله می توان به استخراج بیت کوین اشاره کرد.

    نماینده مردم شاهرود و میامی در مجلس شورای اسلامی، افزود: ماینرها و سیستم های استخراج ارز دیجیتال یک سیستم سخت افزاری است و با نصب نرم افزاری می توان از آن بیت کوین خارج کرد و حتی ممکن است تحت عناوین دیگری وارد کشور شده باشد.

    دستگاه قضا نسبت به پلمپ مرکزی که تمامی سخت افزارها را برای استخراج بیت کوین نصب کرده اقدام کرد

    وی با بیان اینکه کمیسیون اقتصادی حدود 2 سال است که به بانک مرکزی برای تدوین دستورالعملی در جهت استفاده از ارز دیجیتال تذکر می دهد، ادامه داد: جلساتی با بانک مرکزی برگزار شده تا تکلیف توسعه ارز دیجیتال و بیت کوین را در کشور مشخص کند.

    بانک مرکزی در شرایط تحریمی اعلام نکرده که آیا در این فضا ارز دیجیتال می تواند برای کشور راهگشا باشد و در انتقال ارز می‌تواند مشکلات فعالان اقتصادی ایران را حل کند یا خیر

    حسینی شاهرودی، تاکید کرد: ظرف چند روز گذشته دستگاه قضا نسبت به پلمپ و مصادره، مرکزی که تمامی سخت افزارها را برای استخراج بیت کوین نصب کرده اقدام کرد که سرمایه گذاران در این زمینه بلاتکلیف مانده اند.

    وی افزود: مشخص نیست که چه دستگاهی اعلام مجاز یا غیرمجاز بودن تولید آن را مطرح کرده است و متاسفانه بانک مرکزی درباره تولید آن سکوت کرده و دستورالعمل جامعی در این باره نداشته است.

    سخنگوی کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی، تصریح کرد: دولت در شرایط تحریمی اعلام نکرده که آیا در این فضا  تولید ارز دیجیتال می تواند برای کشور راهگشا باشد و در انتقال ارز می‌تواند مشکلات فعالان اقتصادی ایران را حل کند یا خیر؟ متاسفانه دستگاه متولی در این زمینه کوتاهی کرده و  باید هرچه سریعتر اظهارنظر کارشناسی خود را  درباره تولید آن ارائه دهد.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی