عصر بازار

دلایل سقوط بیت‌کوین در هفته‌ای که گذشت

عصر اعتبار- کارشناسان بر این باورند که نوسانات بیت‌کوین طی هفته گذشته تحت تاثیر اتفاقات متعددی از جمله لیبرا، طرح بلندپروازانه فیس‌بوک، افزایش فشار دولت‌ها بر ارزهای مجازی و حمله هکرها به صرافی بیت‌پوینت در ژاپن بوده است.

دلایل سقوط بیت‌کوین در هفته‌ای که گذشت
نسخه قابل چاپ
شنبه ۲۹ تير ۱۳۹۸ - ۲۳:۳۹:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری «عصر اعتبار» به نقل از تجارت نیوز، با شکسته شدن خطوط حمایت، بیت‌کوین و دیگر ارزهای رمزنگاری‌شده، هفته ناامیدکننده‌ای را پشت سر گذاشتند.

    در این هفته، سرمایه در گردش تمامی ارزهای دیجیتال از 332 میلیارد دلار به 249 میلیارد دلار کاهش یافته، که این پایین‌ترین سطح از ابتدای ماه جاری میلادی (جولای) محسوب می‌شود.

    افت قیمت بیشتر آلت‌کوین‌ها در هفته گذشته دورقمی گزارش شده و این در حالی است که بیت‌کوین هم طی این هفت روز بیش از 10 درصد کاهش قیمت داشته است.
    در بازار ارزهای‌ رمز‌نگاری‌شده چه خبر است؟

    در هفته‌ای که گذشت، اتفاقات متعددی بازار ارزهای رمزنگاری‌شده را تحت تاثیر قرار داد. طرح بلندپروازانه فیس‌بوک، لیبرا در مرکز توجهات قرار گرفت که واکنش بازار را به دنبال داشت.
    افزایش فشار رگولاتورها و دولت‌ها بر ارزهای مجاز

    هفته گذشته، دیوید مارکوس، مدیر بخش بلاک‌چین فیس‌بوک برای ارائه توضیحاتی در مورد پروژه لیبرا و کالیبرا در کمیته بانکداری سنا حاضر شد. اما به نظر می‌رسد پاسخ‌های او در متقاعد کردن سناتورها کافی نبوده است.

    سناتورها با اشاره به این موضوع که فیس‌بوک سابقه‌ای طولانی در نقض اخلاقیات دارد، اعلام کردند که فیس‎‌بوک مثل نوزادی نوپا که دستش به جعبه کبریت می‌رسد، بارها و بارها خانه را آتش زده است. نباید به آنها اجازه دهیم با ابزارهای قدرتمندی نظیر سیاست‌های پولی که حتی قدرت آن را درک نمی‌کنند، بازی کرده و شهروندان سختکوش را به مخاطره بیندازند.

    در عین حال، وزرای گروه G7 هم از مشکلات مربوط به ارزهای رمزنگاری‌شده و ریسک‌های آن برای سیستم مالی جهان ابراز نگرانی‌ کرده‌اند.
    رویکرد صندوق بین‌المللی پول در مورد ارزهای دیجیتال

    کارشناسان اقتصادی صندوق بین‌المللی پول نسبت به آینده ارزهای دیجیتال امیدوار و بر این باور هستند که به زودی ارزهای رمزنگاری‌شده پایدار می‌توانند جایگزین ارزهای سنتی شوند. به این ترتیب، صندوق‌های سپرده‌گذاری پول و بانک‌ها توسط ارزهای دیجیتال محدود خواهند شد.
    حمله هکرها به صرافی بیت‌پوینت

    از دیگر اتفاقاتی که قیمت بیت‌کوین را در هفته گذشته تحت تاثیر قرار دارد، حمله هکرها به صرافی بیت‌پوینت در ژاپن بود.

    گزارش‌ها نشان می‌دهد که حدود 32 میلیون دلار (3٫5 میلیارد ین) از منابع مالی این شرکت به سرقت رفته که نزدیک به 23 میلیون دلار آن متعلق به مشتریانش بوده است.

    قیمت محبوب‌ترین ارز رمزنگاری‌شده در هفته‌ای که گذشت پس از عبور از مرز 11 هزار و 375 دلار به 9 هزار و 80 دلار سقوط کرد. در حالی که قیمت بیت‌کوین در حال حاضر بار دیگر به کانال 10 هزار دلار بازگشته، اما به نظر می‌رسد نااطمینانی در بازار این ارز دیجیتال همچنان ادامه دارد.

    علی‌رغم این کاهش قیمت اما سهم بیت‌کوین از بازار ارزهای مجازی حدود 45٫8 درصد باقی ماند. این مساله نشان می‌دهد که سقوط اخیر بیشتر مربوط به آلت‌کوین‌ها بوده است.

    نظرسنجی‌ها از کارشناسان مختلف نشان می‌دهد که اکثریت آنها بیت‌کوین کمتر از 11 هزار دلار را در بازه زمانی هفتگی و ماهانه خود پیش‌بینی کرده‌اند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی