عصر بازار

زمینه‌سازی برای اشتغال ۴۶۰۰ زن سرپرست خانوار

عصر اعتبار- رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل گفت: براساس تفاهمنامه امضا شده با دفتر امور بانوان و خانواده، وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و جهاد دانشگاهی طرح توانمندسازی زنان سرپرست خانوار در استان اردبیل نیز اجرایی و عملیاتی می‌شود.

زمینه‌سازی برای اشتغال ۴۶۰۰ زن سرپرست خانوار
نسخه قابل چاپ
يکشنبه ۲۷ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۱:۲۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از فارس، مهران اوچی اردبیلی در جلسه شورای برنامه‌ریزی اردبیل که با حضور معاون رئیس جمهور در امور بانوان و خانواده برگزار شد، اظهار کرد: در سال گذشته در 9 استان کشور به صورت پایلوت این طرح اجرا شد و زمینه اشتغال 6 هزار نفر از زنان سرپرست خانوار فراهم آمد.

    وی با بیان اینکه در سالجاری نیز در 11 استان کشور این طرح عملیاتی می‌شود، خاطرنشان کرد: نتایج اجرای این طرح بسیار مهم و باارزش است به طوری که 33 هزار نفر در قالب 150 خوشه کسب و کار مشغول فعالیت شده و مابه راحتی می‌توانیم با توجه به مزیت نسبی طرح‌های اجرایی برای بیش از 5 هزار و 500 نفر در حوزه مشاغل خانگی اشتغال ایجاد کنیم.

    رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل افزود: ما با استفاده از الگوهای نوین در مشاغل خانگی خرد و کوچک به راحتی می‌توانیم فرصت اشتغال را برای جامعه هدف در نظر بگیریم که با توجه به شناسایی 4 هزار و 600 زن خانوار ما در اجرای این طرح می‌توانیم بسترهای اشتغال کارآمد و مناسب را به وجود آوریم.

    اوچی اردبیلی به رایزنی‌های انجام شده با اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی و معاونت امور زنان و خانواده در تعیین رشته‌های اولویت‌دار اشاره کرد و گفت: مقرر است در این حوزه از توان شرکت‌ها و فروشگاه‌های اینترنتی و همچنین کسب و کارهای نوین همراه با توسعه شرکت‌های دانش بنیان حمایت شده و برای زنان سرپرست خانوار فرصت کسب و کار و درآمدزایی به وجود آید.

    وی ادامه داد: ما در جهاد دانشگاهی با توجه به مزیت استان فعالیت‌های اولیه را با همکاری دستگاه‌های اجرایی در ثبت نام متقاضیان انجام دادیم و تلاش می‌کنیم تا در قالب طرح‌های تولیدی و پشتیبان محصولات متنوعی تولید و روانه بازار مصرف شود.

    رئیس جهاد دانشگاهی واحد استان اردبیل در پایان از آمادگی کامل جهاد دانشگاهی اردبیل برای تدوین طرح‌های متنوع تولیدی و اشتغالزا در تحقق شعار سال خبر داد و اظهار کرد: جهاد دانشگاهی با تکیه بر توان نیروی انسانی متخصص سعی دارد تا در سال رونق تولید به تحقق این برنامه‌ها و هدفگذاری‌ها کمک کند.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی