عصر بازار

رشد ۴۱ درصدی جذب سرمایه‌گذاری در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان

عصر اعتبار- مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر گفت: پنج ماهه نخست امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته جذب سرمایه‌گذاری و افراد تحت پوشش این صندوق ۴١ درصد رشد نشان می دهد.

رشد ۴۱ درصدی جذب سرمایه‌گذاری در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان
نسخه قابل چاپ
شنبه ۱۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، علی شیرکانی روز شنبه در نخستین گردهمایی صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در تهران افزود: روستا مملو از فرصت‌ها برای توسعه کشور است و فرصتهایی که  حفظ منابع آبی و امنیت غذایی را در پی دارد.

    وی اضافه کرد: صندوق بیمه اجتماعی روستاییان و عشایر یکی از حلقه های توانمندسازی کشاورزان و روستاییان است و تا پایان سال گذشته یک میلیون و 6٢٢ هزار نفر مراجعه کننده داشت که ١٣۰ هزار نفر آنها بیمه شده غیرفعال و بقیه بیمه شده فعال محسوب می شوند.

    شیرکانی گفت: حق بیمه سهم روستایی یک سوم است و 70 درصد سهم بقیه توسط  دولت پرداخت می شود.

    مدیرعامل صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان گفت: این صندوق سابقه فعالیت ١4 ساله دارد  و در این مدت 4٧۰ هزار نفر افراد تحت پوشش  از حمایت آن برخوردار شده اند.

    وی بیان کرد: بیشتر بیمه شدگان مربوط به استانهای آذربایجان شرقی، فارس و خراسان رضوی و کمترین بیمه شدگان در البرز ، قم و استان سمنان سکونت دارند. 

    به گفته شیرکانی شمار مستمری بگیران ٩6 هزار و ٣4۰ نفرند که ٨٢ درصد بیمه شدگان مرد و بقیه بانوان سرپرست خانوارند.

    وی ضمن یادآوری،  رشد 4١ درصدی جذب سرمایه گذاری در صندوق بیمه اجتماعی کشاورزان، روستاییان و عشایر در پنج ماهه امسال نسبت به مدت مشابه سال گذشته گفت: تلاش می شود این سرمایه گذاری ها به سمت توسعه اشتغال هدایت شود.

    شیرکانی تاکید کرد: برنامه صندوق اعتماد سازی بین جامعه هدف است و رویکردش بازاریابی و برندسازی است و درصدد تنوع بخشیدن به خدمات هستیم.

    وی گفت: خدمات  صندوق در سه حوزه بازنشستگی، ازکارافتادگی و فوتی است و این خدمات بلندمدت تعریف شده و درنظر داریم خدمات کوتاه مدتی به اعضا ارایه شود، زیرا اثربخشی بیشتری در زندگی روستاییان دارد.

    شیرکانی تاکید کرد: ورود آب و برق به روستاها کافی نیست و اشتغال روستایی نقش موثری در توسعه روستا دارد و روستاهایی وجود دارد که با ورود آب، برق و گاز از سکنه خالی است.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی