عصر بازار

دلیل عدم تخصیص تسهیلات مسکن بنیاد شهید به مشکلات درمانی ایثارگران

عصر اعتبار- مدیرکل مسکن و امور گلزارهای بنیاد شهید علت عدم امکان تخصیص بودجه تسهیلات مسکن بنیاد شهید به حل مشکلات درمانی ایثارگران را تشریح کرد.

دلیل عدم تخصیص تسهیلات مسکن بنیاد شهید به مشکلات درمانی ایثارگران
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۰:۲۴:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از مهر، خداکرم کولیوند درباره جزئیات اختصاص تسهیلات خرید و ساخت مسکن به ایثارگران و خانواده های شاهد، گفت: رقم مبلغ پرداختی تسهیلات مسکن به ایثارگران در سال 98 نسبت به سال گذشته 30 درصد افزایش یافته است.

    مدیرکل مسکن بنیاد شهید در پاسخ به این سوال که با توجه به مشکلات درمانی ایثارگران، چرا اعتبار تسهیلات مسکن به رفع مشکلات درمانی جانبازان تخصیص نیافته است، تصریح کرد: طبق قانون اعتبار مربوط به تسهیلات مسکن از اعتبارات تکلیفی بانک ها است و هرساله از طریق اعتبارات داخلی بانک ها تامین می شود. در این میان بودجه ای از سوی دولت به بنیاد تعلق نگرفته و بنیاد تنها نقش سازمانی هماهنگ کننده برای معرفی ایثارگران واجد شرایط به بانک ها را دارد.

    کولیوند افزود: به دلیل اینکه منابع مالی این تسهیلات از اعتبارات داخلی بانک ها تامین می شود، بنیاد نمی تواند برای تخصیص آن به بخش های دیگر ازجمله بخش درمانی، تصمیم گیری کند.

    وی درباره فروش تسهیلات مسکن ایثارگری نیز، خاطرنشان کرد: فروش تسهیلات مسکن ایثارگران قانونی نیست و به دلیل ضوابط محکم بنیاد شهید امکان فروش آن وجود ندارد. در صورتی که هر یک از ایثارگران  اقدام به این امر کنند، قانونی نخواهد بود.

    مدیرکل مسکن بنیاد شهید ادامه داد: وام ها پس از تایید مدارک خرید یا ساخت مسکن های متعلق به ایثارگران پرداخت می شود و به همین دلیل امکان فروش آن وجود ندارد.

    کولیوند درباره سرانه تعداد وام های پرداختی نیز بیان کرد: بر اساس قانون هر ساله باید به خانواده های شاهد و ایثارگر، تا سقف 100 هزار نفر تسهیلات مسکن پرداخت شود اما در بهترین حالت به 40 هزار نفر اعطا می شود.

    وی با بیان اینکه ایثارگران هر چه سریع تر اطلاعات خود را از طریق سیستم های اینترنتی ثبت کنند، اظهار داشت: در حال حاضر منتظر تخصیص اعتبار از سوی بانک ها هستیم و به محض تخصیص یافتن و بررسی اولویت ایثارگری متقاضیان دریافت وام، روند پرداخت تسهیلات انجام می شود.

    پورسعید خلیلی