عصر بازار

حملات سایبری جدید علیه بانک‌های فرانسه، کلاهبرداری پررونق

عصر اعتبار- روزنامه "لو موند" فرانسه از حملات سایبری جدید که بانک ها و مشتریان آنها را تهدید می کند خبر داد و نوشت: بانک ها طعمه مورد علاقه هکرها هستند. حملات جدید(سایبری) شامل تخلیه دستگاه‌های خودپرداز و آلوده کردن تلفن های همراه مشتریان آنهاست.

حملات سایبری جدید علیه بانک‌های فرانسه، کلاهبرداری پررونق
نسخه قابل چاپ
دوشنبه ۲۷ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۰۵:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، روزنامه لوموند فرانسه روز دوشنبه در گزارشی با اشاره به اظهارات «لوران نونز» وزیر مشاور در وزارت کشور فرانسه در کنفرانسی از سوی فدراسیون بانکی فرانسه که از این حملات به عنوان "کلاهبرداری پر رونق" نام برده بود افزود: این حملات تلفن های همراه هوشمند را به ویروس "اسب تروا"  آلوده می کند که مخرب و برای کاربر نامرئی است.

    به نوشته این روزنامه فرانسوی، در این حملات، هکر پیامی به تلفن همراه فرد ارسال می کند که مالک به محض کلیک کردن بر روی  این پیام، امکان نصب "بدافزار" بر روی گوشی همراه خود را می دهد.

    همچنین هنگامی که مشتری، از طریق برنامه بانکی نصب شده بر روی تلفن هوشمند خود به بانک آنلاین خود متصل می شود، ویروس، اطلاعات، رمزهای عبور و دیگر اطلاعات شخصی را بازیابی می کند. بنابراین امکان دسترسی به حساب های بانکی فرد فراهم می شود.

    به گفته نونز،  این گونه حملات سایبری در حال افزایش است. در نیمه دوم سال 2018 میلادی، 61 هزار مورد از این قبیل آلودگی ها محاسبه شده که نسبت به آخرین رکورد آن در سال 2016میلادی، 40درصد افزایش نشان می دهد.

    این مقام وزارت کشور فرانسه گفت: از ابتدای سال 2019، در فاصله سه ماهه، 1هزار 600گونه متفاوت از این بدافزار شناسایی شده است. حمله کنندگان سایبری می دانند که امکان تشخیص آنها وجود دارد بنابراین همیشه بدافزارها را تغییر می دهند.

    «تیری الیویه» ( Thierry Olivier  ) رئیس امنیت سیستم های اطلاعات در سوسیته ژنرال( Société Générale ) شرکت خدمات مالی و بانکداری فرانسوی گفته این کلاهبرداری روی تلفن های اندرویدی تأثیر می گذارد و این حملات به روی تمامی موسساتی که یک تجارت بانکی آنلاین دارند انجام می شود.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی