عصر بازار

پاسخ بیمه‌مرکزی به بیمه سهام در مقابل نوسانات قیمتی، منفی است

عصر اعتبار- رئیس کل بیمه مرکزی گفت: بر اساس بررسی‌های انجام شده، بیمه مرکزی در وضعیت کنونی آمادگی بیمه نوسانات قیمت سهامی که در بورس معامله می‌شود را ندارد.

پاسخ بیمه‌مرکزی به بیمه سهام در مقابل نوسانات قیمتی، منفی است
نسخه قابل چاپ
سه شنبه ۲۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۴:۳۱:۰۰

    به گزارش پایگاه خبری«عصر اعتبار» به نقل از ایرنا، «غلامرضا سلیمانی» روز سه شنبه در حاشیه یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه‌گذاری و ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس، بانک، بیمه و خصوصی‌سازی در گفت وگوی اختصاصی با خبرنگار اعزامی ایرنا، در باره پوشش ریسک نوسان قیمت سهام در بورس از طریق بیمه گفت: در رابطه با نوسان قیمت که در بورس ایجاد می‌شود، بحث‌هایی مطرح و برخی اقدامات کارشناسی در دستور کار قرار گرفته است.

    وی عمده نوسانات قیمت سهام در بورس را ناشی از مسائل سیاسی و بین‌المللی دانست و ‌افزود: کمتر می‌توان ایجاد نوسانات قیمتی در بورس را به مسایلی مانند عوامل اقتصادی ربط داد.

    رئیس کل بیمه مرکزی یادآور شد: در بررسی‌های اولیه که از سوی بیمه مرکزی صورت گرفت، پاسخ ما منفی بود و در وضعیت کنونی آمادگی بیمه نوسانات قیمت سهامی که در بورس معامله می‌شود را نداریم.

    سلیمانی اظهار داشت: اکنون روش‌هایی را در نظر گرفته و در حال مذاکره با سازمان بورس هستیم تا بتوانیم با همکاری یکدیگر به این نتیجه برسیم که فقط می‌توان خارج از بحث بین‌المللی و سیاسی که موجب نوسان قیمت سهام در بورس می‌شود، سهام را تحت پوشش بیمه قرار دهیم.

    رئیس کل بیمه مرکزی در پاسخ به پرسش دیگر مبنی بر اینکه افزایش قیمت بنزین تا چه میزان می تواند در کاهش صدور بیمه شخص ثالث و بدنه تاثیرگذار باشد نیز گفت: این موضوع ممکن است در کوتاه مدت یعنی حداکثر چهار ماه در صدور این دو بیمه نامه تاثیر داشته باشد.

    وی ادامه داد:‌ پس از مدتی، افرادی که به دنبال خرید خودرو هستند با وجود افزایش قیمت بنزین مجبور به خرید می شوند که باید به طور حتم خودروی خود را تحت پوشش بیمه قرار دهند.

    سلیمانی یادآور شد: زمانی که وضعیت دوره گذشته سهمیه بندی بنزین را مورد بررسی قرار دادیم، متوجه شدیم که بیشتر صاحبان خودرو، خود را با میزان سهمیه تعیین شده بنزین تنظیم  و مشکل خود را با این موضوع حل کرده اند.

    رئیس کل بیمه مرکزی افزود: تنها درصد کمی از افراد بودند که بیش از میزان تعیین شده مصرف داشتند بنابراین افزایش قیمت بنزین و سهمیه بندی آن نمی تواند در بلند مدت، تاثیر چندانی در میزان تولید و فروش خودرو و نیز صدور بیمه شخص ثالث و بدنه داشته باشد.

    وی در پایان به تاثیر تحریم ها بر حوزه بیمه اشاره و بیان کرد: تحریم ها در بحث بیمه اتکایی تاثیر گذار بوده به این معنا که شرکت های بیمه اتکایی که با آمریکا در ارتباط بودند، رابطه خود را با شرکت های بیمه ایرانی قطع کردند اما برخی از آنها از طریق شرکت‌های بیمه ایرانی و بیمه اتکایی جهانی که با آمریکا ارتباط نداشتند، در حال همکاری با ایران هستند.

    یازدهمین نمایشگاه معرفی فرصت‌های سرمایه گذاری کشور و ششمین نمایشگاه بین‌المللی بورس بانک، بیمه و خصوصی‌سازی (کیش اینوکس 2019 ) عصر دیروز (دوشنبه) با مشارکت 300 شرکت داخلی و خارجی در جزیره کیش گشایش یافت.

    برچسب ها
    پورسعید خلیلی